Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikopatoloji I PSK 301 5 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF YÖYEN
Dersi Verenler Doç.Dr. ELİF YÖYEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin psikopatolojinin tanımını öğrenmeleri ve çeşitli davranış bozukluklarını tanımaları amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Psikopatolojinin tanımı, tarihçesi, psikopatolojinin biyolojik temelleri, sınıflandırma ve tanı, duygudurum bozuklukları, anksiyete bozuklukları, obsesif kompulsif bozukluk, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikopatolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Tartışma, Mikro Öğretim,
2 Psikopatoloji gelişimine ilişkin temel mekanizmaları tanıyabilir. Mikro Öğretim, Tartışma,
3 Yaygın görülen psikopatolojilerin sınıflandırılmasında kullanılan temel kriterleri tanımlayabilir. Mikro Öğretim, Tartışma,
4 Psikopatolojik durumlar arası temel farkları ayırt edebilir. Mikro Öğretim, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikopatoloji Nedir
2 Psikopatolojinin Tarihçesi
3 Psikopatolojinin Biyolojik Temelleri
4 Psikolojik Değerlendirme
5 Sınıflandırma ve Tanı
6 Ara Sınav
7 Duygudurum Bozuklukları
8 Duygudurum Bozuklukları
9 Anksiyete Bozuklukları
10 Anksiyete Bozuklukları
11 Obsesif Kompulsif Bozukluk
12 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar
13 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar
14 Özet
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar.
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir.
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir.
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır.
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar.
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır.
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir.
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar.
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar.
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir.
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Psikopatolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir.
2 Psikopatoloji gelişimine ilişkin temel mekanizmaları tanıyabilir.
3 Yaygın görülen psikopatolojilerin sınıflandırılmasında kullanılan temel kriterleri tanımlayabilir.
4 Psikopatolojik durumlar arası temel farkları ayırt edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
dersAKTSKredisi 4