Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Psikolojisi | PSK 202 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Feyza Öz, Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hastalık ve sağlık durumunun psikolojik, biyolojik ve sosyal açıdan incelenmesi ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesi, hastalıkların ve ilişkili işlev kayıplarının azaltılması ve tedavisi için sağlık psikoloji alt alanının kuram ve pratik uygulamalarının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders sağlık psikolojisi alanında kullanılan araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtır. Sağlık davranışları, hastalık ve hastalığa uyum sağlama konularının insan psikolojisiyle ilişkisini inceleyen güncel araştırmaları derler.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık davranışının değişimine yönelik modelleri tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Stres ve Stresle Baş Etme yöntemlerini tanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | bağımılık psikolojisi, bağımlılık yapan maddeleri, bağımlılıkla mücadele yöntemlerini tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | ağrı, ağrı yönetimi ve plesebo etkisi ile depresyon, travma, intihar, kanser ve sık görülen diğer hastalıkları tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Problem Çözme, Tartışma, Bireysel Çalışma, | ||
6 | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, | |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık Psikolojisine Giriş | |
2 | Sağlık Psikolojisi Kuramlar | |
3 | Sağlık Psikolojisi Stres | |
4 | Stresle Baş etme | |
5 | Kronik ağrı | |
6 | Bağımlılıklar | |
7 | Bağımlılıklar | |
8 | Yas süreci, Ruhsal Travma ve Tükenmişlik | |
9 | Yas süreci, Ruhsal Travma ve Tükenmişlik | |
10 | Sık görülen Ruhsal Bozukluklar | |
11 | Sık görülen Ruhsal Bozukluklar | |
12 | Sık görülen Tıbbi hastalıklar | |
13 | Hasta-hekim İlişkisi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları için dersin ana kitabı dışında, slaytlar ve pdf dökümanları öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Ogden, J. (2019). Sağlık psikolojisi (2. Baskı). (G. Dirik, Çev.). Nobel Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık davranışının değişimine yönelik modelleri tanımlar | ||||||||||||
2 | Stres ve Stresle Baş Etme yöntemlerini tanır | ||||||||||||
3 | bağımılık psikolojisi, bağımlılık yapan maddeleri, bağımlılıkla mücadele yöntemlerini tanır | ||||||||||||
4 | ağrı, ağrı yönetimi ve plesebo etkisi ile depresyon, travma, intihar, kanser ve sık görülen diğer hastalıkları tanır | ||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |