Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çift ve Aile Terapisi | PSK 451 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersle öğrenciler, aile terapisini ve bu alandaki başlıca teorileri kavrayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile terapisinin temel kavramlarını kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Aile terapisinin işlevini ve sürecini kavrayabilme. | ||
3 | Aile terapisi alanındaki başlıca teorilerin kavramlarını, öncüllerini ve işleyişlerini kavrayabilme. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Kavramı-Çeşitli Bakış Açılarına Göre Aile Türleri | |
1 | Ailenin temel Fonksiyonları ve Aile Organizasyonları | |
2 | Aile Terapisi Temel Kavramlar | |
2 | Aile Yaşam Döngüsü | |
3 | Sağlıklı ve işlevsiz aileler | |
3 | Sağlıklı ve işlevsiz aileler | |
4 | Aile terapisinin gerekçesi, aile terapisinde değerlendirme & aile terapisinde etik | |
4 | Aile terapisinin gerekçesi, aile terapisinde değerlendirme & aile terapisinde etik | |
5 | Aile terapisinin süreci | |
5 | Aile terapisinin süreci | |
6 | Çift ve evlilik zenginleştirme & çift ve evlilik terapisi | |
6 | Çift ve evlilik zenginleştirme & çift ve evlilik terapisi | |
7 | Psikodinamik ve Bowen aile terapileri | |
7 | Psikodinamik ve Bowen aile terapileri | |
8 | Yaşantısal aile terapisi | |
8 | Yaşantısal aile terapisi | |
9 | Davranışçı ve bilişsel-davranışçı aile terapileri | |
9 | Davranışçı ve bilişsel-davranışçı aile terapileri | |
10 | Yapısal aile terapisi | |
10 | Yapısal aile terapisi | |
11 | Stratejik ve sistemsel aile terapileri | |
12 | Çözüm odaklı ve öyküsel aile terapileri | |
12 | Çözüm odaklı ve öyküsel aile terapileri | |
13 | Tek ebeveynli ailelerle çalışma | |
13 | Tek ebeveynli ailelerle çalışma | |
14 | Yeniden evlenen çiftlerin oluşturduğu ailelerle çalışma | |
14 | Yeniden evlenen çiftlerin oluşturduğu ailelerle çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aile terapisinin temel kavramlarını kavrayabilme. | ||||||||||||
2 | Aile terapisinin işlevini ve sürecini kavrayabilme. | ||||||||||||
3 | Aile terapisi alanındaki başlıca teorilerin kavramlarını, öncüllerini ve işleyişlerini kavrayabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|