Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | PSK 439 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı anormal gelişen veya belirli bir yetersizliğe sahip olan, standart eğitimin ötesinde özel bakıma ve eğitime ihtiyaç duyan çocukların tanı gruplarını öğrenmek, tanı süreci, tedavi ve rehabilitasyon süreci ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Özel Eğitimde Temel Kavramlar ve Özel Eğitimin Tarihçesi 2. Özel Eğitimde Değerlendirme 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi 4. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri 5. Aile Eğitimi 6. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler 7. İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler 8. Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler 9. Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler 10. Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler 11. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler 12. Duygu Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler 13. Otistik Bozukluğu Olan Öğrenciler 14. Üstün Zekâlı Öğrenciler |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim alanındaki kavramları öğrenir.. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Özel eğitim alanının tarihsel sürecini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Özel gereksinimli öğrencileri değerlendirilmesini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılmasında aile eğitimi ve katılımını sağlamanın önemini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim | |
2 | Özel Eğitimde Değerlendirme | |
3 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi | |
4 | Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri | |
5 | Aile Eğitimi | |
6 | Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler | |
7 | İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler | |
8 | Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler | |
9 | Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler | |
10 | Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler | |
11 | Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler | |
12 | Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Öğrenciler | |
13 | Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler | |
14 | Üstün Zekalı Öğrencilerin Eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Diken, İ. H. (Ed.) (2021). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (22. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Özel eğitim alanındaki kavramları öğrenir.. | ||||||||||||
2 | Özel eğitim alanının tarihsel sürecini açıklar. | ||||||||||||
3 | Özel gereksinimli öğrencileri değerlendirilmesini öğrenir. | ||||||||||||
4 | Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılmasında aile eğitimi ve katılımını sağlamanın önemini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |