Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitim PSK 439 7 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu  dersin  amacı  anormal  gelişen  veya  belirli  bir  yetersizliğe  sahip  olan,   standart  eğitimin  ötesinde  özel  bakıma  ve  eğitime ihtiyaç duyan çocukların tanı gruplarını  öğrenmek, tanı süreci,  tedavi ve rehabilitasyon  süreci  ve  yöntemleri  hakkında  bilgi  sahibi  olmaktır.

Dersin İçeriği

1. Özel Eğitimde Temel Kavramlar ve Özel Eğitimin Tarihçesi 2. Özel Eğitimde Değerlendirme 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi 4. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri 5. Aile Eğitimi 6. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler 7. İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler 8. Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler 9. Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler 10. Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler 11. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler 12. Duygu Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler 13. Otistik Bozukluğu Olan Öğrenciler 14. Üstün Zekâlı Öğrenciler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitim alanındaki kavramları öğrenir.. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Özel eğitim alanının tarihsel sürecini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Özel gereksinimli öğrencileri değerlendirilmesini öğrenir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılmasında aile eğitimi ve katılımını sağlamanın önemini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim
2 Özel Eğitimde Değerlendirme
3 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi
4 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
5 Aile Eğitimi
6 Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler
7 İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler
8 Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler
9 Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler
10 Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler
11 Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler
12 Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Öğrenciler
13 Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler
14 Üstün Zekalı Öğrencilerin Eğitimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Diken, İ. H. (Ed.) (2021). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (22. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Özel eğitim alanındaki kavramları öğrenir..
2 Özel eğitim alanının tarihsel sürecini açıklar.
3 Özel gereksinimli öğrencileri değerlendirilmesini öğrenir.
4 Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılmasında aile eğitimi ve katılımını sağlamanın önemini açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 6 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 5