Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyopsikoloji PSK 203 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATİH BAL
Dersi Verenler Doç.Dr. FATİH BAL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Biyolojik psikolojinin amacı, davranış ve zihinsel aktivitelerde yer alan biyolojik mekanızmaları açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Ders, beyin gelişimi, genler, güdüleme, bellek öğrenme, davranış bozuklukları ve benzeri psikolojideki biyolojik mekanizmaları içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nöronlar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Beyin gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bellek ve öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Görsel sistem Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Duyu sistemleri Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Motor kontrol ve hareket Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Güdüleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Bellek, öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Dil ve konuşma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Davranış bozuklukları Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nöronlar, nörotransmisyon ve haberleşme
2 Nöroanatomi ve beyin haritalama
3 Genler ve evrim
4 Beyin Gelişimi ve plastisite
5 Görsel Sistem
6 Duyu Sistemleri
7 Motor Kontrol ve Hareket
8 Güdülemenin Biyopsikolojisi
9 Ara sınav
10 Uyku ve Biyolojik Ritimler Duyguların Biyolojisi
11 Bellek, Öğrenme
12 Dil ve Konuşma
13 Davranış Bozuklukları
14 Hareket Bozuklukları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul 2004

Jim Barnes, Temel Biyolojik Psikoloji, Nobel, Ankara 2014

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar.
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir.
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir.
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır.
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar.
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır.
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir.
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar.
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar.
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir.
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Nöronlar
2 Beyin gelişimi
3 Bellek ve öğrenme
4 Görsel sistem
5 Duyu sistemleri
6 Motor kontrol ve hareket
7 Güdüleme
8 Bellek, öğrenme
9 Dil ve konuşma
10 Davranış bozuklukları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 1 1
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
dersAKTSKredisi 4