Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyopsikoloji | PSK 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH BAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyolojik psikolojinin amacı, davranış ve zihinsel aktivitelerde yer alan biyolojik mekanızmaları açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders, beyin gelişimi, genler, güdüleme, bellek öğrenme, davranış bozuklukları ve benzeri psikolojideki biyolojik mekanizmaları içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nöronlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Beyin gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bellek ve öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Görsel sistem | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Duyu sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Motor kontrol ve hareket | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Güdüleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Bellek, öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Dil ve konuşma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Davranış bozuklukları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nöronlar, nörotransmisyon ve haberleşme | |
2 | Nöroanatomi ve beyin haritalama | |
3 | Genler ve evrim | |
4 | Beyin Gelişimi ve plastisite | |
5 | Görsel Sistem | |
6 | Duyu Sistemleri | |
7 | Motor Kontrol ve Hareket | |
8 | Güdülemenin Biyopsikolojisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Uyku ve Biyolojik Ritimler Duyguların Biyolojisi | |
11 | Bellek, Öğrenme | |
12 | Dil ve Konuşma | |
13 | Davranış Bozuklukları | |
14 | Hareket Bozuklukları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul 2004 Jim Barnes, Temel Biyolojik Psikoloji, Nobel, Ankara 2014
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nöronlar | ||||||||||||
2 | Beyin gelişimi | ||||||||||||
3 | Bellek ve öğrenme | ||||||||||||
4 | Görsel sistem | ||||||||||||
5 | Duyu sistemleri | ||||||||||||
6 | Motor kontrol ve hareket | ||||||||||||
7 | Güdüleme | ||||||||||||
8 | Bellek, öğrenme | ||||||||||||
9 | Dil ve konuşma | ||||||||||||
10 | Davranış bozuklukları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |