Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojide İstatistik II | PSK 106 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT GÜVEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT GÜVEN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin sayısal verilerle düşünmesine ve sayıların arkasında yatanları anlayarak yorumlamasına yardımcı olmayı, öğrencinin gerekli olduğu durumda uygun veri çözümleme yöntemini seçerek kullanabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders veri analiz etme yöntemlerini, sayısal verileri inceleyen kuram ve teknikleri, iktisadi endeksleri, ekonomik seri ve parametrelerin yorumlanmasını, Olasılık dağılımlarının ve ihtimal hesaplarının yapılması ve bunların iktisat, işletme ve yönetim faaliyetlerinde kullanıldığı alanları kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örnekleme ve Bir İstatistiğin Örnekleme Dağılımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Ki-Kare, t ve F dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Ki-Kare, t ve F dağılımları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Nokta Tahmini ve Nokta Tahmin Edicilerin Özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Nokta Tahmini ve Nokta Tahmin Edicilerin Özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Aralık Tahmini ve Güven Aralığı Tahmini | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Aralık Tahmini ve Güven Aralığı Tahmini | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Parametrik İstatistiksel Hipotez Testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Parametrik Olmayan İstatistiksel Teknikler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Uyumun İyiliği Sınaması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Korelasyon | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | İki Değişkenli Doğrusal Regresyon | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | İki Değişkenli Doğrusal Regresyon | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof. Dr. Şakir Görmüş İstatistik Ders Notları |
Ders Kaynakları | Serper, Ö.( I ve Uygulamalı İstatistik II, Bursa:Ezgi Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | ||||||||||||
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | ||||||||||||
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | ||||||||||||
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | ||||||||||||
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |