Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojiye Giriş II | PSK 102 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF YÖYEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF YÖYEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Feyza Öz, Arş.Gör. Ayşe Bahar Duyar
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı psikoloji bilimini öğrencilere tanıtmak ve temel kavramlarının öğrenilmesini sağlamaktadır. Ayrıca lisans eğitiminin ilerleyen yıllarında derinleşecek olan psikoloji bilgisinin zemininin öğretilmesi ve alt alanlar için gerekli temel bilgi ve becerilerin kazandırılması dersin diğer amaçlarını oluşturmkatadır.
|
Dersin İçeriği | Bir bilim olarak psikolojinin tanımlanması, psikolojinin alt alanları, bilimsel yöntemlerinin incelenmesi, davranışın biyopsikososyal yönleri, davranışın bilişsel ve sosyal gelişimi, psikoloji ekolleri, öğrenme ilkeleri, kişilik ve dil gelişimi, hafıza, duyum, algı, dikkat,dürtü ve güdülenme, heyecan,tutumlar, psikolojik testler, kişilik kuramları, anormal davranışlar ( psikopatolojiye giriş) gibi konuların işlenecektir.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dil, zeka ve kişilik gelişimini tanımlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yaşam boyu gelişim türlerini ve süreçlerini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Psikopatoloji kavramını ve psikopatolojik rahatsızlıkların özelliklerini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sosyal algı, sosyal etki, tutumlar, önyargı gibi temel sosyal psikoloji konularını tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşünce ve Dil | |
2 | Düşünme ve Problem Çözme | |
3 | Zeka, Teorileri ve Psikolojik Değerlendirmeleri | |
4 | Yaşam Boyu Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | |
5 | Yaşam Boyu Sosyal Gelişim, Dil Edinimi ve Ahlaki Gelişim | |
6 | Kişilik ve Kuramları | |
7 | Motivasyon | |
8 | Duygular | |
9 | Stres ve Sağlık | |
10 | Psikolojik Bozukluklar I | |
11 | Psikolojik Bozukluklar II | |
12 | Psikolojik Bozukluklarda Terapi Yaklaşımları | |
13 | Sosyal Psikolojide Sosyal Algı ve Sosyal Etki | |
14 | Sosyal Psikolojide Tutumlar, Önyargı ve Saldırganlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları için dersin ana kitabı dışında, slaytlar ve pdf dükümanları öğrenci ile paylaşılacaktır.
|
Ders Kaynakları | Gerrig, R. J. ve Zimbardo, P. G. (Ed.) (2016). Psikoloji ve yaşam (19. Baskı). (G. Sart, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık. Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş (4. Baskı). (T. Geniş, Çev.). Kaknüs Yayınları. Coşkun, H. ve Özabacı, N., Ş. (Ed.). (2017). Psikolojiye giriş (3. Baskı). Lisans Yayıncılık.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dil, zeka ve kişilik gelişimini tanımlar. | ||||||||||||
2 | Yaşam boyu gelişim türlerini ve süreçlerini tanımlar. | ||||||||||||
3 | Psikopatoloji kavramını ve psikopatolojik rahatsızlıkların özelliklerini tanımlar. | ||||||||||||
4 | Sosyal algı, sosyal etki, tutumlar, önyargı gibi temel sosyal psikoloji konularını tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |