Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikoloji Tarihi | PSK 103 | 1 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Mehmet Emin Sağan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin psikolojinin tarihsel gelişimi ve başlıca ekolleri hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Psikoloji tarihini, psikolojinin üzerindeki felsefik ve fizyolojik etkileri, yapısalcılık, işlevsellik, davranışçılık gibi akımların modern psikoloji üzerindeki etkilerini anlatmayı hedeflemektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin felsefik temellerini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Psikolojinin temelini oluşturan akımlar hakkında bilgi sahibi olmak ve yorumlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Felsefi akımları zamana ve bağlama göre konumlandırıp farklı akımlar arasında bağ kurabilmek, felsefenin ve psikolojinin tarihi gelişimini anlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Psikolojide yaygınlıkla kullanılan felsefik temelli akımların (davranışçılık, psikoanaliz, hümanizm vs.) oluşum ve gelişim süreçlerini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Psikolojide yaygınlıkla kullanılan akımların güncel konumlarını anlayarak psikoloji bilimi ve klinik çalışmalar üzerindeki etkilerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji tarihi çalışmalarının incelenmesi | |
2 | Psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyolojik etkiler | |
3 | Modern Psikoloji | |
4 | Yapısalcılık | |
5 | İşlevsellik: İlk Etkiler, Gelişimi ve Kuruluşu | |
6 | Uygulamalı Psikoloji | |
7 | Davranışçılık: Başlangıç süreci | |
8 | Davranışçılık: Gelişim süreci | |
9 | Psikanaliz: İlk Teoriler, Psikopatolojiyle İlgili Düşünceler, Temel Kavram ve Görüşler | |
10 | Psikanalize Muhalifler ve Türevleri | |
11 | Gestalt Psikolojisi: İlk Etkiler, Temel Kavram ve Görüşleri & Hümanistik Psikoloji | |
12 | Bilişsel Psikoloji | |
13 | Post Modern Yaklaşımlar | |
14 | Ders özeti ve sınava hazırlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Schultz, D.P. & Schultz, S.P. (2001). Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojinin felsefik temellerini anlamak | ||||||||||||
2 | Psikolojinin temelini oluşturan akımlar hakkında bilgi sahibi olmak ve yorumlamak | ||||||||||||
3 | Felsefi akımları zamana ve bağlama göre konumlandırıp farklı akımlar arasında bağ kurabilmek, felsefenin ve psikolojinin tarihi gelişimini anlayabilmek | ||||||||||||
4 | Psikolojide yaygınlıkla kullanılan felsefik temelli akımların (davranışçılık, psikoanaliz, hümanizm vs.) oluşum ve gelişim süreçlerini anlamak | ||||||||||||
5 | Psikolojide yaygınlıkla kullanılan akımların güncel konumlarını anlayarak psikoloji bilimi ve klinik çalışmalar üzerindeki etkilerini kavramak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |