Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyolojiye Giriş | PSK 109 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Emre Gürkan, Ar. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel sosyolojik kavramları öğrenmek ve Sosyolojinin bizde ve Batı´da çıkış şartlarını analiz etmek. Sosyolojik düşünme ve sosyolojik dünya ile ilgili temel kavramları öğrenip, sosyal olaylarda onların nasıl kullanılabileceğine ait bilgi sahip kılmak. |
Dersin İçeriği | Sosyolojiye Giriş Dersinin temel amacı sosyolojik kavramsallaştırmayı ve sosyolojinin bir toplumu incelemede nasıl işlediği ekseninde bilgilendirmelere dayanmaktadır. Bu anlamda, Birey ve toplum ilişkisi, Toplum, Toplumsal davranış ve Toplumsal ilişkiler, Gündelik Hayat Dinamikleri, Sosyolojik Bakış Açısı, Sosyoloji ve Kültür ilişkisi, Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi gibi temel başlıklar ele alınmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin genel çerçevesini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
2 | Temel sosyolojik kavramları anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
3 | Temel sosyolojik yaklaşımları toplumda nasıl gerçekleştireceğini öğrenir | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Sosyoloji ve toplum ilişkisinin içeriğini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Sosyoloji´nin metot ve anlayış sistemini genel hatlarıyla görür | Anlatım, Problem Çözme, | |
6 | Türk toplumunun sosyal değer ve yapısına ait felsefeye ulaşır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyoloji nedir? | |
2 | Toplum, toplumsal davranış ve toplumsal ilişkiler | |
3 | Birey ve toplum ilişkisi | |
4 | Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | |
5 | Sosyolojinin ortaya çıkış sürecini hazırlayan etmenler | |
6 | Postmodernite ve sosyal teori | |
7 | Bilgi, araştırma ve sosyoloji | |
8 | Sosyal araştırmalar ve etik | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Kültür | |
11 | Sosyal etkileşim | |
12 | Sosyal gruplar ve örgüt | |
13 | Sosyal sapma ve suç | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Sosyoloji / John J. Macionis, Nobel Yayınları, 20172. BAUMMAN, 2. Zygmunt, Sosyolojik düşünmek (Çev: Abdullah Yılmaz), Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin genel çerçevesini kavrar | ||||||||||||
2 | Temel sosyolojik kavramları anlar | ||||||||||||
3 | Temel sosyolojik yaklaşımları toplumda nasıl gerçekleştireceğini öğrenir | ||||||||||||
4 | Sosyoloji ve toplum ilişkisinin içeriğini kavrar | ||||||||||||
5 | Sosyoloji´nin metot ve anlayış sistemini genel hatlarıyla görür | ||||||||||||
6 | Türk toplumunun sosyal değer ve yapısına ait felsefeye ulaşır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 35 |
1. Final | 65 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |