Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca Hazırlık | AMT 001 | 9 | 26 + 0 | 26 | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜLFİDAN AYTAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YURDAGÜL SEVİNÇLİ, Öğr.Gör.Dr. GÜLFİDAN AYTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Almanca dil bilgisini ve dil becerisini B1 seviyesinde kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Dinleme Konuşma Okuma Yazma Almanca Dilbilgisi (Gramer) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde yazabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Almanca dilinde konuşabilme | Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Okuduğunu Anlama | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yaşayarak öğrenme | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Guten Tag! | |
2 | Freunde, Kollege und Ich | |
3 | In der Stadt | |
4 | Guten Appetit! | |
5 | Tag für Tag | |
6 | Zeit mit Freunden | |
7 | Kontakte | |
8 | Meine Wohnung | |
9 | Alle Arbeit | |
10 | Kleidung und Mode | |
11 | Gesund und munter | |
12 | Rund ums Essen | |
13 | Nach der Schulzeit | |
14 | Medien im Alltag | |
15 | Grosse und Kleine Gefühle | |
16 | Was machen Sie beruflich? | |
17 | Ganz schön mobil | |
18 | Gelernt ist gelernt! | |
19 | Sportlich, sportlich | |
20 | Zusammen leben | |
21 | Gute Unterhaltung | |
22 | Wie die Zeit vergeht! | |
23 | Typisch oder? | |
24 | Gute Reise | |
25 | Alles Neu | |
26 | Umweltfreundlich | |
27 | Arbeitswelt | |
28 | Beziehungskisten | |
29 | Platform | |
30 | Prüfungen | |
31 | Portfolien | |
32 | Test | |
33 | Recherchieren | |
34 | Wiederholungen |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1 (Kursbuch, Arbeitsbuch ve Intensivtrainer içeren 3'lü set) Netzwerk A2 (Kursbuch, Arbeitsbuch ve Intensivtrainer içeren 3'lü set) Netzwerk B1 (Kursbuch, Arbeitsbuch ve Intensivtrainer içeren 3'lü set) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | X | |||||
9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | X | |||||
10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde yazabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Almanca dilinde konuşabilme | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Okuduğunu Anlama | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Yaşayarak öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 17 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ara Sınav | 17 |
3. Ara Sınav | 17 |
4. Ara Sınav | 17 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 6 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 6 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 4 | 3 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 4 | 16 | 64 |
Kısa Sınav | 4 | 16 | 64 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 32 | 25 | 800 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 32 | 16 | 512 |
Sözlü Sınav | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 1665 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 66,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 60 |