Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce I. Yabancı Dil II | AMT 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenilen gramer yapısını okuma becerisini geliştirmede kullanmak |
Dersin İçeriği | Okuma becerisini farklı türdeki yazı örneklerini tamamlamada kullanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | Tartışma, | |
4 | Öğrencilerin okuma ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek | Tartışma, Problem Çözme, | |
6 | Verimli bir ders için,gerçek hayatla verilen örnekler arasında ilişki kurabilmek | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Asking for/ giving directions (Listening and speaking activities) | |
2 | Modals (possibility) in English / The future of Food (reading) | |
3 | Seeing the doctor (useful vocabulary and role-play activities) | |
4 | Conditionals in English (grammar tips and communicative tasks) | |
5 | Reading comprehension (open-ended and close test exercise) | |
6 | Present Perfect (since and for) diaolgues and Reading comprehension | |
7 | Comparatives and superlatives in detail | |
8 | Ara sınav | |
9 | used to, be used to, get used to / Past and Present Habits | |
10 | Connectors of contrast in English | |
11 | Connectors of similarity / Connectors of Result | |
12 | Reading comprehension (scanning and skimming) | |
13 | Verb Forms following Wish - Reading : It is the Law | |
14 | Idiomatic Expressions - Reading . Laws about Children |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Perspectives (Intermediate), National Geographic Learning materials with TED Talks (Units 6-10) 2. English Grammar in Use, Cambridge University Press (A self-study reference and practice book for intermediate students of English), Raymond Murphy |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | ||||||
9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama | ||||||||||||
2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek | ||||||||||||
3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | ||||||||||||
4 | Öğrencilerin okuma ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | ||||||||||||
5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek | ||||||||||||
6 | Verimli bir ders için,gerçek hayatla verilen örnekler arasında ilişki kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |