Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
18. Yüzyıl Batı Felsefesi | FEL 333 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin Aydınlanma felsefesinin ortaya çıkışını, genel özelliklerini ve temel bakış açısını, temsilcilerini, değerlerini, eğilimlerini, kavramlarını öğrenmesini, anlamasını, tartışmasını, Aydınlamanın felsefe tarihindeki yerini kavramasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | İskoç Aydınlanması'nın temsilcisi Hume'un, Alman Aydınlaması'nın temsilcisi ve genel olarak Aydınlanma felsefesinin kurucusu kabul edilen Kant'ın felsefeleri filozofların metinlerine dayanarak tanıtılır, tarihsel bağlamı içinde değerlendirilir, tartışılır ve yorumlanır; Aydınlanma'nın hümanizm, rasyonelizm, deizm, ilerlemecilik, özgürlük gibi temel kavramları ve bu kavramlar etrafında gelişen tartışmalar aktarılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hume'un Aydınlanma'daki rolünü açıklamak | ||
2 | Hume'un Kant'a etkisini yorumlamak. | ||
3 | Kant'ın felsefe tarihindeki yerini ve önemini açıklamak | ||
4 | Kant epistemolojisinin devrimsel karakterini açıklamak | ||
5 | Aydınlanmanın temel kavramlarını ve bakış açısını ayırt etmek |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlanma tanımı, tarihsel, bilimsel, sosyo-politik arkaplanı, temel kavramları | |
2 | Aydınlanma tanımı, tarihsel, bilimsel, sosyo-politik arkaplanı, temel kavramları | |
3 | Hume Felsefesi | |
4 | Hume Felsefesi | |
5 | Kant Felsefesi | |
6 | Kant Felsefesi | |
7 | Kant Felsefesi | |
8 | Kant Felsefesi | |
9 | Kant Felsefesi | |
10 | Kant Felsefesi | |
11 | Kant Felsefesi | |
12 | Kant Felsefesi | |
13 | Kant Felsefesi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Hume-İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, İş Bankası Hume- İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme Kant- Gelecekte Bir Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Metafiziğe Prolegomena, Türkiye Felsefe Kurumu Ahmet Ayhan Çitil- Kant Okumaları Birinci Kritik, Dergah Bülent Gözkan, Kant'ın Şemsiyesi, YKY Paul Guyer, Kant, çev. Deniz Soysal, Say Allen Wood, Kant, çev. Aliye Kovanlıkaya, Alfa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hume'un Aydınlanma'daki rolünü açıklamak | |||||||||||
2 | Hume'un Kant'a etkisini yorumlamak. | |||||||||||
3 | Kant'ın felsefe tarihindeki yerini ve önemini açıklamak | |||||||||||
4 | Kant epistemolojisinin devrimsel karakterini açıklamak | |||||||||||
5 | Aydınlanmanın temel kavramlarını ve bakış açısını ayırt etmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |