Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Düşüncesinde Felsefe II | FEL 236 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik dönem İslam felsefesini konu, kavram ve düşünürleri ile kavramak |
Dersin İçeriği | Ebu’l-Berekat el-Bağdadî, Sühreverdî, Sühreverdî ve İşrakî gelenek, İbn Meymun, Abdüllatif el-Bağdadî, Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî, Nasirüddin Tusî, Celalüddin ed-Devvanî, İbn Haldun |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik dönem İslam felsefesini konu, kavram ve düşünürleri ile kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Felsefe sorunlarını tarihsel ve kültürel birikimle birlikte anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Klasik dönem düşünürleri hakkında yargıda bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Ortaçağ felsefesi hakkında değerlendirme yapabilir | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilir, yöntem geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Çalışma alanında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilir, çözebilir ve gerektiğinde yönlendirebilir | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebu’l-Berekat el-Bağdadî | |
2 | Sühreverdî | |
3 | Sühreverdî ve İşrakî gelenek | |
4 | İbn Meymun | |
5 | Abdüllatif el-Bağdadî | |
6 | Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî | |
7 | Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî | |
8 | Tasavvuf ve İbnü’l-Arabî | |
9 | ARASINAV | |
10 | Nasirüddin Tusî | |
11 | Nasirüddin Tusî | |
12 | Celalüddin ed-Devvanî | |
13 | Celalüddin ed-Devvanî | |
14 | İbn Haldun |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanının ders notları |
Ders Kaynakları | Mehmet Bayrakdar, İslâm Felsefesine Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları Mahmut Kaya, İslâm Filozoflarından Felsefe Metinleri, Klasik Yayınları Mehmet Bayrakdar (ed.), İslâm Düşünce Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları Ahmet Arslan, İslâm Felsefesi Üzerine, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Necip Taylan, Anahatlarıyla İslâm Felsefesi, Ensar Neşriyat Macit Fahri, İslâm Felsefesi Tarihi, İklim Yayınları Henry Corbin, İslâm Felsefesi Tarihi, İletişim Yayınları Yayınları T. J. De Boer, İslâm’da Felsefe Tarihi, Anka Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik dönem İslam felsefesini konu, kavram ve düşünürleri ile kavrar | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
2 | Felsefe sorunlarını tarihsel ve kültürel birikimle birlikte anlayabilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
3 | Klasik dönem düşünürleri hakkında yargıda bulunur | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
4 | Ortaçağ felsefesi hakkında değerlendirme yapabilir | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
5 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilir, yöntem geliştirebilir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
6 | Çalışma alanında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilir, çözebilir ve gerektiğinde yönlendirebilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |