Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ekoloji ve Etik FEL 420 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ERGÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin ekoloji ve etik ilişkisini anlamaları, ekolojik etiğe ilişkin çağdaş görüşleri kavramaları.
Dersin İçeriği Çevre sorunları açısından etiğin önemini ortaya koyma; bu sorunlara felsefece perspektifler geliştirme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekolojinin neliğini ve ekoloji-etik ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ekolojik etiğin temel akımlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Ekolojik etiğin temel problemlerini tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Ekolojik etiğin temel problemlerini tartışır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Çevre sorunlarıyla etik problemlerin bağlantısını görür. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ekolojinin tanımı ve ekoloji-etik ilişkisi
2 Yerel ve küresel çevre sorunları
3 Yerel ve küresel çevre sorunları
4 Çevre etiğinin ortaya çıkışı
5 Antroposentrizm ve ekosentrizm tartışmaları
6 Bilim ve teknoloji
7 Bilim ve etik
8 Kültür çevreleri ve ekoloji
9 ARASINAV
10 İnsan çıkarları ve çevresel sorumluluklar çatışması
11 Endüstri ve ekoloji
12 Hayvan Hakları ve Etik
13 Çevre etiğine yöneltilen eleştiriler
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] H. Ünder, Çevre Felsefesi, Doruk Yay., 1996.
Ders Kaynakları [2] J. Benson, Environmental Ethics: An Introduction with Readings, Routledge, 2001.
[3]P Curry, Ecological Ethics, Polity, 2011
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Ekolojinin neliğini ve ekoloji-etik ilişkisini kavrar.
2 Ekolojik etiğin temel akımlarını öğrenir.
3 Ekolojik etiğin temel problemlerini tanır.
4 Ekolojik etiğin temel problemlerini tartışır.
5 Çevre sorunlarıyla etik problemlerin bağlantısını görür.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
Toplam 10
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5