Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Felsefesi | FEL 322 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin din felsefesi konularını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Din Felsefesinin mahiyeti; dini-mistik tecrübe; akıl-iman ilişkisi; Tanrı ve alem; Dinin Bilim, Ahlak ve sanatla ilişkisi;Ölümsüzlük; Dini çoğulculuk |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din Felsefesini tanımlar. | Anlatım, | |
2 | Din Felsefesinde tartışılan temel konularını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Akıl iman ilişkisine dair tartışmaları değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Tanrı tasavvuru ile ilgili farklı yaklaşımları eleştirir. | Beyin Fırtınası, | |
6 | Din bilim ilişkisine dair farklı yaklaşımları değerlendirir. | Anlatım, | |
7 | Din ahlak ilişkisine dair farklı yaklaşımları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Dinsel çoğulculuk konusundaki farklı yaklaşımları eleştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din Felsefesine Giriş | |
2 | Dinî ve Mistik Tecrübe | |
3 | Akıl-İman İlişkisi | |
4 | Din Dili | |
5 | Tanrının Zatı ve Sıfatları | |
6 | Tanrının Varlığının Delilleri | |
7 | Tanrı-Alem İlişkisi | |
8 | İyilik/Kötülük Sorunu | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ölüm ve Ötesi | |
11 | Dini Çoğulculuk | |
12 | Din ve Bilim | |
13 | Tanrı/Din Ahlak ve Sanat | |
14 | Ateizm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Peterson, M. vd, 2006, Akıl ve İnanç, Din Felsefesine Giriş, İstanbul: Küre y. |
Ders Kaynakları | [2] Bayrakdar, Mehmet. 2001. Din Felsefesine Giriş, Ankara: Fecr y. [3] Aydın, Mehmet. Din Felsefesi. İzmir: İzmir İlahiyat Vakfı y. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Din Felsefesini tanımlar. | |||||||||||
2 | Din Felsefesinde tartışılan temel konularını ayırt eder. | |||||||||||
3 | Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||||||||||
4 | Akıl iman ilişkisine dair tartışmaları değerlendirir. | |||||||||||
5 | Tanrı tasavvuru ile ilgili farklı yaklaşımları eleştirir. | |||||||||||
6 | Din bilim ilişkisine dair farklı yaklaşımları değerlendirir. | |||||||||||
7 | Din ahlak ilişkisine dair farklı yaklaşımları değerlendirir. | |||||||||||
8 | Dinsel çoğulculuk konusundaki farklı yaklaşımları eleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 4 | 1 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |