Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı´Dan Günümüze Türkiyenin Sosyal Yapısı | SOS 334 | 6 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Halid Metin Yolcu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma. |
Dersin İçeriği | Osmanlı Döneminden Günümüze kadar sosyal yapı, sosyal değişme ve hususen düşünce hayatını biçimleyen unsurlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemi sosyal yapısının farklı dönemlerinin temel niteliklerini ortaya koyar, açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kurumsal yapıların cemiyet hayatındaki biçimlerini sosyolojik açıdan tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Milli ve evrensel kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Devlet ve birey arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Tarihsel süreçler arasında kesintisiz bir bağ kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Yaşadığı toplumdaki kültürel unsurları tanır ve problemleri için fikir üretebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Yapı Unsurlarına Giriş | |
2 | Sosyal Yapının Tarihsel Kaynakları | |
3 | Hukuk Anlayışı Uygulamaları | |
4 | Dini Düşünce | |
5 | Ekonomik İlişkiler | |
6 | Esnaf Grupları ve Ticaret Hayatı | |
7 | Siyasal Otorite Unsurları, Güç Dengeleri | |
8 | Otorite karşıtı Hareketler ve Toplumsal Yapıya Etkileri | |
9 | Osmanlı´dan Günümüze Aile Hayatı | |
10 | Eğitim Kurumları ve Değişim Süreci | |
11 | Kuruluştan 18. Asra Düşünce Dünyası | |
12 | 19. asırda Osmanlı Fikir Hayatı | |
13 | 20. asırda Osmanlı Fikir Hayatı | |
14 | 19 ve 20. asırda Yeni Kurumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi cilt I-II, Edit. Ekmeleddin İhsanoğlu |
Ders Kaynakları | İlgili makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemi sosyal yapısının farklı dönemlerinin temel niteliklerini ortaya koyar, açıklar. | |||||||||||
2 | Kurumsal yapıların cemiyet hayatındaki biçimlerini sosyolojik açıdan tahlil eder. | |||||||||||
3 | Milli ve evrensel kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. | |||||||||||
4 | Devlet ve birey arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||||||||||
5 | Tarihsel süreçler arasında kesintisiz bir bağ kurabilir. | |||||||||||
6 | Yaşadığı toplumdaki kültürel unsurları tanır ve problemleri için fikir üretebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |