Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkçağ Yunan Felsefesi II FEL 108 2 4 + 0 4 8
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YUSUF TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene,, Arş. Gör. Onur Kabil, 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin Sokrates-sonrası düşünceyle ve bu dönemdeki felsefe sorularıyla tanışması

Dersin İçeriği

Sofistler, Platon, Aristoteles, gibi öne çıkan düşünür ya da düşünür gruplarından kalkarak bilgi felsefesi, etik ve varlık felsefesi sorunlarını takip etmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini tanır. Anlatım,
2 Felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. Anlatım,
3 Felsefe tarihindeki temel problemleri öğrenir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 İlkçağ Yunan Felsefesinin felsefe tarihindeki özel yerini ayırt eder. Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
5 Filozofların temel metinlerini okuyup temel kavramlarını belirler. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
6 Çağın temel özelliklerini belirler. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sokrates
2 Platon
3 Bilgi kuramı
4 Pratik felsefesi
5 Aristoteles
6 Bilgikuramı
7 Pratik felsefesi
8 Sanat felsefesi
9 ARASINAV
10 Epikürosçuluk
11 Stoacılık
12 Septisizm
13 Yeni-Platonculuk
14 Genel Değerlendirrme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Arslan, Ahmet, “İlkçağ Felsefesi Tarihi ”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2006

[2] Ahmet Cevizci, "İlkçağ Felsefesi", Say Yayınları, İstanbul 2014

[3] W.K.C. Guthrie "Yunan Felsefe Tarihi", Kabalcı Yayınları, İstanbul 2021

Ders Kaynakları

[4] Platon, Diyaloglar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini tanır.
2 Felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur.
3 Felsefe tarihindeki temel problemleri öğrenir.
4 İlkçağ Yunan Felsefesinin felsefe tarihindeki özel yerini ayırt eder.
5 Filozofların temel metinlerini okuyup temel kavramlarını belirler.
6 Çağın temel özelliklerini belirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 30 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 50 50
Toplam İş Yükü 200
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8
Dersin AKTS Kredisi 8