Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkçağ Yunan Felsefesi II | FEL 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene,, Arş. Gör. Onur Kabil, |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Sokrates-sonrası düşünceyle ve bu dönemdeki felsefe sorularıyla tanışması |
Dersin İçeriği | Sofistler, Platon, Aristoteles, gibi öne çıkan düşünür ya da düşünür gruplarından kalkarak bilgi felsefesi, etik ve varlık felsefesi sorunlarını takip etmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini tanır. | Anlatım, | |
2 | Felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
3 | Felsefe tarihindeki temel problemleri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | İlkçağ Yunan Felsefesinin felsefe tarihindeki özel yerini ayırt eder. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Filozofların temel metinlerini okuyup temel kavramlarını belirler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
6 | Çağın temel özelliklerini belirler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sokrates | |
2 | Platon | |
3 | Bilgi kuramı | |
4 | Pratik felsefesi | |
5 | Aristoteles | |
6 | Bilgikuramı | |
7 | Pratik felsefesi | |
8 | Sanat felsefesi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Epikürosçuluk | |
11 | Stoacılık | |
12 | Septisizm | |
13 | Yeni-Platonculuk | |
14 | Genel Değerlendirrme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Arslan, Ahmet, “İlkçağ Felsefesi Tarihi ”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2006 [2] Ahmet Cevizci, "İlkçağ Felsefesi", Say Yayınları, İstanbul 2014 [3] W.K.C. Guthrie "Yunan Felsefe Tarihi", Kabalcı Yayınları, İstanbul 2021 |
Ders Kaynakları | [4] Platon, Diyaloglar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini tanır. | |||||||||||
2 | Felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. | |||||||||||
3 | Felsefe tarihindeki temel problemleri öğrenir. | |||||||||||
4 | İlkçağ Yunan Felsefesinin felsefe tarihindeki özel yerini ayırt eder. | |||||||||||
5 | Filozofların temel metinlerini okuyup temel kavramlarını belirler. | |||||||||||
6 | Çağın temel özelliklerini belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |