Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür Tarihi II | ADE 110 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alman Edebiyat tarihini öğrencilere kazandırmak |
Dersin İçeriği | Aydınlanma Dönemi ile başlayarak Sturm und Drang Dönemin bitişine kadar Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | Anlatım, | |
2 | Alman edebiyatı tarihini tanır. | Anlatım, | |
3 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | Soru-Cevap, | |
5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aufklärungszeit | |
2 | Immanuel Kant | |
3 | Rokoko - Pietismus | |
4 | Bürgerliches Trauerspiel | |
5 | Gottsched und Lessings Theaterauffassung | |
6 | Lessing: Emilia Galotti | |
7 | Lessing: Nathan der Weise | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sturm und Drang | |
10 | Sturm und Drang | |
11 | Friedrich Schiller | |
12 | Kabale und Liebe | |
13 | Johann Wolfgang Goethe | |
14 | Die Leiden des jungen Werthers |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Wilhelm Gössman. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. Grupello Verlag. 2006. Hüseyin Salihoğlu. Alman Kültür Tarihi. İmge Kitabevi. Ankara. 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | ||||||||||
2 | Alman edebiyatı tarihini tanır. | ||||||||||
3 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | ||||||||||
4 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | ||||||||||
5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 266 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |