Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
B2.2-Okuma Becerisi I | ADE 327 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KELEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İsmail Candan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde öğrencinin Almanca okuma ve anlama becerileri geliştirerek, çağdaş edebi metinleri, mesleki alanlarla ilgili metinler, güncel sorunlarla ilgili yazarların belirli görüşlerini vurguladıkları rapor ve makaleleri okuyup anlamaları, çıkarım yapmaları ve sonuca varmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde okuma ve anlama yöntemleri hakkında bilgiler verilerek, çağdaş edebiyat metinleri, mesleki metinler, teknik metinler, güncel sorunlarla ilgili makaleler ve raporlar üzerinde tatbik edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler çağdaş edebi metin okurken ayrıntılarını anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Uzmanlık alanı gerektiren konularla ilgili haber, makale ve raporlara hızlıca göz atarak tümünün okunmaya değip değmeyeceğine karar verebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Mesleki ya da kendi ilgi alanları dışındaki makaleleri, gerektiğinde sözlüğe başvurarak anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kendi alanlarıyla ilgili iş mektuplarını, uzun metinleri ve makaleleri okuyup bilgi, fikir ve görüş alabilirler. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sprachensterben- In einem Artikel Gründe für das Sterben von Sprachen | |
2 | Sprachensterben- In einem Artikel Gründe für das Sterben von Sprachen | |
3 | Das Haus am Meer – Die positiven und negativen Bewertungen in einer Buchrezension erkennen | |
4 | Das Haus am Meer – Die positiven und negativen Bewertungen in einer Buchrezension erkennen | |
5 | Ein Buch oder ein anderes kulturelles Ereignis vorstellen | |
6 | Ein Buch oder ein anderes kulturelles Ereignis vorstellen | |
7 | Geschicte erleben – einen Text zum Thema “Gelebte Geschichte” verstehen | |
8 | Geschicte erleben – einen Text zum Thema “Gelebte Geschichte” verstehen | |
9 | Irrtümer der Geschichte – Irrtümer der Geschichte kennenlernen | |
10 | Irrtümer der Geschichte – Irrtümer der Geschichte kennenlernen | |
11 | Grenzen überwinden – Informationen über die Teilung Deutschlands kommentiert zusammenfassen | |
12 | Grenzen überwinden – Informationen über die Teilung Deutschlands kommentiert zusammenfassen | |
13 | Mit Musik geht alles besser – Notizen zu einem Artikel über Musik machen | |
14 | Mit Musik geht alles besser – Notizen zu einem Artikel über Musik machen |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler ve diğer kaynak kitaplar |
Ders Kaynakları | Ute Koithan, Ralf-Peter Lösche et al.; Aspekte 2 Lehrbuch, Klett Ute Koithan, Helen Schmitz et al.; Aspekte 2 Arbeitsbuch, Klett Annelina Billina, Lesen und Schreiben B2, Hueber Nikolaus Euba, Chantelle Warner , Michael Dobstadt (Hrsg.); Literatur Lesen Lernen, Klett
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler çağdaş edebi metin okurken ayrıntılarını anlayabilirler. | ||||||||||
2 | Uzmanlık alanı gerektiren konularla ilgili haber, makale ve raporlara hızlıca göz atarak tümünün okunmaya değip değmeyeceğine karar verebilirler. | ||||||||||
3 | Mesleki ya da kendi ilgi alanları dışındaki makaleleri, gerektiğinde sözlüğe başvurarak anlayabilirler. | ||||||||||
4 | Kendi alanlarıyla ilgili iş mektuplarını, uzun metinleri ve makaleleri okuyup bilgi, fikir ve görüş alabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
2. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |