Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
B2.2-Okuma Becerisi II | ADE 328 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DİDEM YAYAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde öğrencinin Almanca okuma ve anlama becerileri geliştirerek, çağdaş edebi metinleri, mesleki alanlarla ilgili metinler, güncel sorunlarla ilgili yazarların belirli görüşlerini vurguladıkları rapor ve makaleleri okuyup anlamaları, çıkarım yapmaları ve sonuca varmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde okuma ve anlama yöntemleri hakkında bilgiler verilerek, çağdaş edebiyat metinleri, mesleki metinler, teknik metinler, güncel sorunlarla ilgili makaleler ve raporlar üzerinde tatbik edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler çağdaş edebi metin okurken ayrıntılarını anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Uzmanlık alanı gerektiren konularla ilgili haber, makale ve raporlara hızlıca göz atarak tümünün okunmaya değip değmeyeceğine karar verebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Mesleki ya da kendi ilgi alanları dışındaki makaleleri, gerektiğinde sözlüğe başvurarak anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kendi alanlarıyla ilgili iş mektuplarını, uzun metinleri ve makaleleri okuyup bilgi, fikir ve görüş alabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Güncel konular hakkında makale ve raporları okuyup anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Güncel sorunlarla ilgili yazarların savundukları görüşlerinin yer aldığı makale ve raporları anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Zor metinlerin konusunu ve içeriğini anlayabilir ve bunlardan çıkarım yapabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mit Musik geht alles besser – Notizen zu einem Artikel über Musik machen | |
2 | Mit Musik geht alles besser – Notizen zu einem Artikel über Musik machen | |
3 | Gemischte Gefühle – Einen komplexen Vortrag zum Thema “Angst” verstehen | |
4 | Gemischte Gefühle – Einen komplexen Vortrag zum Thema “Angst” verstehen | |
5 | Roboterwelt – Über die Rolle und den Nutzen von Robotern in der Zukunft sprechen | |
6 | Roboterwelt – Über die Rolle und den Nutzen von Robotern in der Zukunft sprechen | |
7 | Dr. Ich – Einen Artikel über Zukunftsideen für den Gesundheitsmarkt zusammenfassen | |
8 | Dr. Ich – Einen Artikel über Zukunftsideen für den Gesundheitsmarkt zusammenfassen | |
9 | Dr. Ich – Einen Artikel über Zukunftsideen für den Gesundheitsmarkt zusammenfassen | |
10 | Meine Zukunft – deine Zukunft – Einen Beschwerdebrief schreiben | |
11 | Meine Zukunft – deine Zukunft – Einen Beschwerdebrief schreiben | |
12 | Berufe der Zukunft – Ein Interview analysieren | |
13 | Berufe der Zukunft – Ein Interview analysieren | |
14 | Berufe der Zukunft – Ein Interview analysieren |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ute Koithan, Ralf-Peter Lösche et al.; Aspekte 2 Lehrbuch, Klett Ute Koithan, Helen Schmitz et al.; Aspekte 2 Arbeitsbuch, Klett Annelina Billina, Lesen und Schreiben B2, Hueber Nikolaus Euba, Chantelle Warner , Michael Dobstadt (Hrsg.); Literatur Lesen Lernen, Klett
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler çağdaş edebi metin okurken ayrıntılarını anlayabilirler. | 5 | 5 | ||||||||
2 | Uzmanlık alanı gerektiren konularla ilgili haber, makale ve raporlara hızlıca göz atarak tümünün okunmaya değip değmeyeceğine karar verebilirler. | 5 | 5 | ||||||||
3 | Mesleki ya da kendi ilgi alanları dışındaki makaleleri, gerektiğinde sözlüğe başvurarak anlayabilirler. | 5 | 5 | ||||||||
4 | Kendi alanlarıyla ilgili iş mektuplarını, uzun metinleri ve makaleleri okuyup bilgi, fikir ve görüş alabilirler. | 5 | 5 | ||||||||
5 | Güncel konular hakkında makale ve raporları okuyup anlayabilirler. | 5 | 5 | ||||||||
6 | Güncel sorunlarla ilgili yazarların savundukları görüşlerinin yer aldığı makale ve raporları anlayabilirler. | 5 | 5 | 5 | |||||||
7 | Zor metinlerin konusunu ve içeriğini anlayabilir ve bunlardan çıkarım yapabilirler. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |