Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
B2.2-Yazma Becerisi I | ADE 325 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EBRU ZARZAVATÇIOĞLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EBRU ZARZAVATÇIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde öğrencinin Almanca yazma becerilerini geliştirerek ilgi alanına giren çeşitli konularda anlaşılır ve detaylı metin yazmaları, bir fikrin lehine ve aleyhine sebepler göstererek, avantaj ve dezavantajlarını açıklayarak bir tartışma konusu hakkında metin yazmaları, bir mektupta farklı duygu ve tavırları kendilerine göre aktarabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu B2.2 düzeyinde yazma yöntemleri hakkında bilgiler verilerek gerçek veya gerçek dışı olaylar, ilgi alanına giren konular, bir fikrin aleyhine ve lehine yönelik tartışma konuları hakkında metinler, genel bir konu hakkında makale özeti, mektup, film ve kitap kritiği/özeti yazdırılarak tatbik edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, gerçek ya da gerçek dışı deneyimlere dayalı detaylı ve anlaşılır metinler yazabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İlgi alanına giren çeşitli konularda anlaşılır ve detaylı metin yazabilirler. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bir fikrin aleyhine veya lehine sebepler göstererek, avantaj ve dezavantajlarını açıklayarak bir tartışma konusu hakkında metin yazabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Genel bir konu ile ilgili bir makalenin özetini yazabilir veya çeşitli kaynaklardan veya medyadan aldıkları bilgileri özetleyerek yazabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Resmi mektup ve elektronik posta yazabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bir mektupta, farklı duygu ve tavırları ve olayların önemli noktalarını kendi fikirlerince açıklayarak aktarabilirler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Bir filmin ya da kitabın kısa bir özetini yazabilirler. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ein Tag in der Geschichte | |
2 | Ein Tag in der Geschichte | |
3 | Irrtümer der Geschichte | |
4 | Irrtümer der Geschichte | |
5 | Grenzen überwinden | |
6 | Grenzen überwinden | |
7 | Mit Musik geht alles besser | |
8 | Mit Musik geht alles besser | |
9 | Fabrnefroh | |
10 | Fabrnefroh | |
11 | Sprache und Gefühl | |
12 | Gemischte Gefühle | |
13 | Dr İch | |
14 | Meine Zukunft Deine Zukunft |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ute Koithan, Ralf-Peter Lösche et al.; Aspekte 2 Lehrbuch, Klett Ute Koithan, Helen Schmitz et al.; Aspekte 2 Arbeitsbuch, Klett Annelina Billina, Lesen und Schreiben B2, Hueber Oliver Bayerlein, Patricia Buchner, ampus Deutsch - Schreiben: Deutsch als Fremdsprache |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, gerçek ya da gerçek dışı deneyimlere dayalı detaylı ve anlaşılır metinler yazabilirler. | ||||||||||
2 | İlgi alanına giren çeşitli konularda anlaşılır ve detaylı metin yazabilirler. | ||||||||||
3 | Bir fikrin aleyhine veya lehine sebepler göstererek, avantaj ve dezavantajlarını açıklayarak bir tartışma konusu hakkında metin yazabilirler. | ||||||||||
4 | Genel bir konu ile ilgili bir makalenin özetini yazabilir veya çeşitli kaynaklardan veya medyadan aldıkları bilgileri özetleyerek yazabilirler. | ||||||||||
5 | Resmi mektup ve elektronik posta yazabilirler. | ||||||||||
6 | Bir mektupta, farklı duygu ve tavırları ve olayların önemli noktalarını kendi fikirlerince açıklayarak aktarabilirler. | ||||||||||
7 | Bir filmin ya da kitabın kısa bir özetini yazabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |