Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sunum ve Tartışma ADE 422 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin bilimsel düzeyde yaptıkları araştırmaları bilimsel yöntemlerle sunmayı ve tartışmayı öğrenmek.

Dersin İçeriği

Etkili, dogru ve akici konusabilmek, bilimsel bir konu hakkinda tartışabilme ve sunum yeteneğini geliştirmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Önceki dönem ödevleri nasil sunar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Eserlerin farkli kitap tanitim yazilarini arastırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Tanitim yazilarini tartisır ve sunar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
4 Bilimsel açıdan topluluk önünde kendisini ifade etme yetisi kazanır Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Konulara farklı açıdan bakar ve eleştirel olarak ele alır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
6 Bilimsel topluluğa sunuabilecek kapsamlı metin hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel sunum hazırlama adımları I
2 Bilimsel sunum hazırlama adımları II
3 Sınıflama
4 Dialektik
5 Sunum süresi
6 Cümle yapısı
7 Konuşma temposu
8 ARASINAV
9 Sunum konuları üzerinden uygulama I
10 Sunum konuları üzerinden uygulama II
11 Sunum konuları üzerinden uygulama III
12 Sunum konuları üzerinden uygulama IV
13 Sunum konuları üzerinden uygulama V
14 Sunum konuları üzerinden uygulama VI
Kaynaklar
Ders Notu


 

Ders Kaynakları

Lobin Henning (2012): Die wissenschaftliche Präsentation: Konzept – Visualisierung – Durchführung. UTB Verlag Hamburg

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Önceki dönem ödevleri nasil sunar
2 Eserlerin farkli kitap tanitim yazilarini arastırır
3 Tanitim yazilarini tartisır ve sunar
4 Bilimsel açıdan topluluk önünde kendisini ifade etme yetisi kazanır
5 Konulara farklı açıdan bakar ve eleştirel olarak ele alır
6 Bilimsel topluluğa sunuabilecek kapsamlı metin hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 20
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 5 5
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5