Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Bilimine Giriş I | ADE 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin edebiyat bilimiyle ilgili temel teori ve kavramları öğrenmesi ve Alman edebiyatı eserleri örneğinde çözümlemeler yapmak. |
Dersin İçeriği | Temel edebiyat bilimi kavramları üzerinde durulur ve belli başlı Alman yazarların temel görüşleri ve yapıtları tanıtılması, metne yönelik ve metin dışı çalışmalarla tamamlanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler yazınsal dünyayı ve yazın türlerini tanımlar. | Anlatım, | |
2 | Öğrenciler yazınbilimin ve anlatım tekniklerinin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bunları kısa öyküler üzerinde gösterir/açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğrenciler metinlerin yazarlarını ve yazıldıkları dönemin egemen sanat anlayışını/önemli toplumsal olaylarını genel hatlarıyla anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Öğrenciler yazınsal metinleri eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Was ist Literatur? Womit beschaeftigt sich die Literatur? Die Diskussion über die Bedeutung des Lesensakts. | |
2 | Allgemeine Kenntnisse über die Literaturwissenschaft. Die Hauptgattungen der Literatur (Lyrik/Epik/Drama) mit ihren grundsaetzlichen Eigenschaften. | |
3 | Die Erzaehlkunst: Epik.Die Erzaehltheorie: Narratologie. Die Definition der Fiktion als Grundlage fast aller Dichtungsformen. Die Freilegung des Unterschieds zwischen der realen und fiktiven (dargestellten) Welt. | |
4 | Die Einführung in die Analyse der ausgewaehlten Kurzgeschichte: Das Brot von Wolfgang Borchert. | |
5 | Die Einführung in die fiktive Welt: Die Definition des Erzaehlers, der Unterschied zwischen dem Autor und Erzaehler, die Definition der Fiktion. | |
6 | Allgemeine Kenntnisse über die Erzaehltechniken: Die Erzaehlform ( Ich-Er Form), die Definition der Erzaehlsituation (der Standpunkt des Erzaehlers: Auktoriale/Personale/Ich Erzaehlsituation) | |
7 | Im Lichte der neu erworbenen Kenntnisse wird der vorher behandelte Erzaehltext Das Brot wieder bewertet | |
8 | Die Biographie des Autors. Die Enstehungszeit des Textes ( Die Nachkriegszeit in Deutschland). Literaturgeschichtliche Kenntnisse (Ein starkes Trauma in der deutschen Literatur: Nullpunkt/ Die Nachkriegs-, Trümmer-, Kahlschlagliteratur) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Die Drei Dunklen Könige von Borchert wird analysiert und als ein Beispiel wird eine Interpretation über diese Erzaehlung von H. Motekat mit den Studenten studiert. | |
11 | Nachts Schlafen Die Ratten Doch von W. Borchert wird im Rahmen der textimmanenten Interpretationsmethode analysiert. | |
12 | Die Ungezaehlte Geliebte von Heinrich Böll wird interpretiert.Die Biographie des Autors. Literarische Vorlagen und Einflüsse/Gruppe 47. | |
13 | Es wird etwas geschehen von Heinrich Böll wird interpretiert. | |
14 | Anekdote zur Senkung der Arbeitsmoral von Heinrich Böll wird interpretiert. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zimmermann Manfred, Einführung in die Literaturwissenschaft; Göktürk, Akşit, Okuma Uğraşı, YKY. Warum Literaturgeschichte? (Literaturwissenschaft und Literaturdidaktik); Einführung in die Literaturwissenschaft (www.literaturwissenschaft-online.uni-kiel.de); Text und Textsorte; Literarische Gattungen und Erzaehlsituationen; Texte von W.Borchert, H. Böll , B. Brecht, F. Kafka usw.
|
Ders Kaynakları | 1-GÜRSEL, Aytaç (2003), Genel Edebiyat Bilimi, Say Yayınları, İstanbul. 2- Manfred, Zimmermann, Einführung in die Literaturwissenschaft. 3-Elise Schmitt, Kurz- und Kürzestgeschichten im Literaturunterricht |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler yazınsal dünyayı ve yazın türlerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
2 | Öğrenciler yazınbilimin ve anlatım tekniklerinin temel kavramlarını tanımlar. | ||||||||||
3 | Bunları kısa öyküler üzerinde gösterir/açıklar. | ||||||||||
4 | Öğrenciler metinlerin yazarlarını ve yazıldıkları dönemin egemen sanat anlayışını/önemli toplumsal olaylarını genel hatlarıyla anlatır. | ||||||||||
5 | Öğrenciler yazınsal metinleri eleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |