Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Gençlik Dönemleri; Gençlik Gelişimi; Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.
Derste aktif öğrenme yaklaşımı uygulanacaktır. Dersi alan öğrencilerin, her hafta ders planında yer alan konulara hazırlıklı gelmeleri, gerekli okumaları dersten önce yapmış olmaları ve derse hazırlık sorularını da yanıtlayarak gelmeleri beklenmektedir.
Dersi işlediğimiz sınıf, nefret dilinden tamamen arındırılmış bir alandır. Ders kapsamında herhangi bir genç grubuna karşı sahip olabileceğimiz önyargılar, o gruplarla ilgili edineceğimiz bilgiler ve kendi farkındalığımız ile aşılacaktır. Lütfen kendinize, bu önyargıları aşmak için fırsat verin!
Dersimizde sosyal hizmet etiğine uygun davranışların benimsenmesi önemlidir. Öğrencilerin gerek ders içi tartışmalarda, gerekse ders ile ilgili ödev hazırlama sırasında gizlilik, mahremiyet, saygı, insan onuru ve değeri ilkelerine uymaları beklenmektedir.
|