Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ermeni Sorunu Tarihi | SAU 063 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tufan Turan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve uluslararası bir sorun haline gelişinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Ermeni meselesinin ortaya çıkışı, berlin ve Ayastefanos anlaşmalarında Ermeni sorunu, Sevr ve Mondros Ateşkes anlaşmalarında Ermeni Sorunu, Lozan´da Ermeni Meselesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar | Beyin Fırtınası, | |
3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Ermeni Sorunun ortaya çıkışı | |
3 | Milliyetçilik ve Ermeniler | |
4 | Misyonerler, misyoner okulları ve Ermeniler | |
5 | Katolik ve Protestan Ermeni cemaatlerinin ortaya çıkışı | |
6 | Ayastefanos ve Berlin Kongresinde Ermeni sorunu | |
7 | Ermeni Reform talepleri | |
8 | Büyük devletlerin Ermeni politikaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Rusya ve Ermeniler | |
11 | İngiltere ve Ermeniler | |
12 | Fransa, Almanya ve Ermeniler | |
13 | Amerika ve Ermeniler | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gunter Lewy, 1915'te Ne Oldu? Tartışılan Tarih, İstanbul, 2007. Haluk Selvi, Birinci Dünya Savaşından Lozana Ermeni Sorunu, Sakarya, 2001 Kamuran Gürün, Ermeni Dosyası, Ankara, 1998 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler |
2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar |
3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir |
4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar. |
5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder |
6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |