Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Labview İle Grafiksel Programlamaya Giriş | MAT 478 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bilgisayara Giriş, Programlamaya Giriş ve Matematik Programlama derslerini almış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amaci, grafiksel programlama konusuna giris yapmak, grafiksel programlama ile ilgili genel kavramlari ortaya koymak, LABVIEW ortamında grafiksel programların nasıl oluşturulacağı konusuna değinmektir. |
Dersin İçeriği | Grafiksel programlamaya giriş, modüler programlama kavramı, döngüler, diziler ve aynı tipteki veri öğeleri, küme kontrolleri ve göstergeleri, diagram ve grafikler, karar verme yapıları, LABVIEW ortamında grafiksel programlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grafiksel programlamanın ne olduğunu öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Modüler programlama kavramı anlar | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Küme kontrolleri ve göstergeleri, diagram ve grafikler üzerinde görsel çalışmalar yapabilir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | LABVIEW ortamında grafiksel programlama yapabilir | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grafiksel programlamaya giriş | |
2 | LabVIEW e giriş | |
3 | LabVIEW de veri çeşitleri, değişken tanımlama ve kullanımı, hazır fonksiyonlar, kontrol ve indikatör kavramları. | |
4 | LabVIEW de yapısal kontrol ifadeleri, aritmetik ve mantıksal operatörler. | |
5 | LabVIEW'de döngüler | |
6 | LabVIEW de dizi işlemleri, sıralama, iki boyutlu diziler (matrisler). | |
7 | LabVIEW de özel karakter dizileri. | |
8 | LabVIEW de Matematiksel Fonksiyonlar | |
9 | LabVIEW de alt fonksiyonlar: Sub-VI | |
10 | LabVIEW de algoritmalar geliştirme, modüler programlama ve hata Ayıklama | |
11 | LabVIEW'de çizim yapma | |
12 | LabVIEW de dosyaya kayıt işlemleri, web üzerinden bilgi alışverişi ve kontrol | |
13 | Labview ile görüntü işleme | |
14 | Proje Sunumları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. J. Travis, J. Kring, “LabVIEW for Everyone: Graphical Programming Made Easy and Fun”, Prentice Hall PTR, 2006.
2. G. W. Johnson, R. Jennings, “LabVIEW Graphical Programming”, McGraw-Hill, 2006. |
Ders Kaynakları | 1. J. Travis, J. Kring, “LabVIEW for Everyone: Graphical Programming Made Easy and Fun”, Prentice Hall PTR, 2006.
2. G. W. Johnson, R. Jennings, “LabVIEW Graphical Programming”, McGraw-Hill, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Grafiksel programlamanın ne olduğunu öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
2 | Modüler programlama kavramı anlar | ||||||||
3 | Küme kontrolleri ve göstergeleri, diagram ve grafikler üzerinde görsel çalışmalar yapabilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | LABVIEW ortamında grafiksel programlama yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |