Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel Veri Analizi | MAT 470 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İstatistik |
Önerilen Seçmeli Dersler | Olasılık |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Karşılaşılabilecek farklı yapıdaki istatistik verilerin derlenmesi, analizi ve yorumlanması konusunda kavram, yöntem ve uygulama yaklaşımlarının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Farklı yapıdaki veri türlerinin incelenmesi, analiz edilmesi, farklı analiz yöntemlerinin karşılaştırılması, sonuçların yorumlanmaı ve bilgisayar uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiksel problemleri modelleyebilme | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Veri setlerini düzenleyebilme ve bu veri setlerinden istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabilme | Tartışma, Anlatım, | |
4 | İstatistiksel paket programını etkin olarak kullanabilme | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Analizler arasındaki farklılıkları anlayabilme | Tartışma, Anlatım, | |
6 | İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını, uygulanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilme | Tartışma, Anlatım, | |
7 | Hangi değişken türlerinde, hangi amaçla, hangi istatistiksel analiz tekniklerinin nasıl uygulanılacağı öğrenebilme | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GEÇMİŞ KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ (Değişken Türleri, Ölçek Türleri, Betimsel İstatistikler ve Hipotez Testleri) | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | TEK YÖNLÜ TEK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (ONE WAY ANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | İKİ YÖNLÜ TEK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (TWO WAY ANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | TEK YÖNLÜ ÇOK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (ONE WAY MANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | İKİ YÖNLÜ ÇOK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (TWO WAY MANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA) | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA) SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | GÜVENİLİRLİK ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
9 | FAKTÖR ANALİZİ | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | FAKTÖR ANALİZİ SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | BASİT DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | ÇOKLU DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | SPSS UYGULAMASI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Applied Longitudinal data analysis; Judith D. Singer, John B. Willett; Oxford University Press, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiksel problemleri modelleyebilme | |||||||||
2 | Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme | |||||||||
3 | Veri setlerini düzenleyebilme ve bu veri setlerinden istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabilme | |||||||||
4 | İstatistiksel paket programını etkin olarak kullanabilme | |||||||||
5 | Analizler arasındaki farklılıkları anlayabilme | |||||||||
6 | İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını, uygulanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilme | |||||||||
7 | Hangi değişken türlerinde, hangi amaçla, hangi istatistiksel analiz tekniklerinin nasıl uygulanılacağı öğrenebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|