Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İstatistiksel Veri Analizi MAT 470 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

İstatistik

Önerilen Seçmeli Dersler

Olasılık

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Karşılaşılabilecek farklı yapıdaki istatistik verilerin derlenmesi, analizi ve yorumlanması konusunda kavram, yöntem ve uygulama yaklaşımlarının öğretilmesi

Dersin İçeriği

Farklı yapıdaki veri türlerinin incelenmesi, analiz edilmesi, farklı analiz yöntemlerinin karşılaştırılması, sonuçların yorumlanmaı ve bilgisayar uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İstatistiksel problemleri modelleyebilme Anlatım, Tartışma,
2 Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme Tartışma, Anlatım,
3 Veri setlerini düzenleyebilme ve bu veri setlerinden istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabilme Tartışma, Anlatım,
4 İstatistiksel paket programını etkin olarak kullanabilme Tartışma, Anlatım,
5 Analizler arasındaki farklılıkları anlayabilme Tartışma, Anlatım,
6 İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını, uygulanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilme Tartışma, Anlatım,
7 Hangi değişken türlerinde, hangi amaçla, hangi istatistiksel analiz tekniklerinin nasıl uygulanılacağı öğrenebilme Tartışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 GEÇMİŞ KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ (Değişken Türleri, Ölçek Türleri, Betimsel İstatistikler ve Hipotez Testleri) Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
2 TEK YÖNLÜ TEK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (ONE WAY ANOVA) ve SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
3 İKİ YÖNLÜ TEK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (TWO WAY ANOVA) ve SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
4 TEK YÖNLÜ ÇOK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (ONE WAY MANOVA) ve SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
5 İKİ YÖNLÜ ÇOK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (TWO WAY MANOVA) ve SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
6 KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA) Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
7 KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA) SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
8 GÜVENİLİRLİK ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
9 FAKTÖR ANALİZİ Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
10 FAKTÖR ANALİZİ SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
11 BASİT DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
12 ÇOKLU DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
13 SPSS UYGULAMASI Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
14 SPSS UYGULAMASI
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim Üyesi Ders Notları

Ders Kaynakları

Applied Longitudinal data analysis; Judith D. Singer, John B. Willett; Oxford University Press, 2003.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur.
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur.
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 İstatistiksel problemleri modelleyebilme
2 Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme
3 Veri setlerini düzenleyebilme ve bu veri setlerinden istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabilme
4 İstatistiksel paket programını etkin olarak kullanabilme
5 Analizler arasındaki farklılıkları anlayabilme
6 İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını, uygulanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilme
7 Hangi değişken türlerinde, hangi amaçla, hangi istatistiksel analiz tekniklerinin nasıl uygulanılacağı öğrenebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)