Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj | MAT 469 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma ve öğretim görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik Bölümü öğrencilerinin teorik bilgi birikimlerini gerçek iş ortamlarında uygulayarak mesleki becerilerini geliştirmelerini, sektörel deneyim kazanmalarını ve kariyer hedeflerine yönelik pratik altyapı oluşturmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler, matematiksel analiz, modelleme veya istatistik gibi alanlarda çalışan kamu veya özel kuruluşlarda 20 iş günü staj yapar. Çalıştıkları kurumda karşılaşılan sorunlara analitik ve matematiksel yöntemlerle çözüm üretir. Uygulamalı projeler geliştirir ve elde ettikleri sonuçları raporlama, sunma becerilerini güçlendirir. Staj sürecinde edindikleri bilgi ve deneyimleri hem akademik hem de sektörel açıdan değerlendirerek kendi mesleki yönelimlerini keşfederler. Hazırlanacak staj raporunda; işyeri, sektör, çalışma alanı, kullanılan matematiksel araçlar/cihazlar, uygulanan analiz yöntemleri ve standartlar detaylı biçimde tanıtılır. Staj raporunun teslimi sonrasında öğrenci, raporunu sözlü veya yazılı sunumla paylaşır ve bu sunum değerlendirmenin bir parçası olarak kullanılır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Multidisipliner projelerde etkin şekilde görev alarak farklı disiplinlerle iş birliği yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Teorik derslerde edindiği matematiksel bilgileri iş ortamında, pratik uygulamalarla pekiştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Kurum içindeki hiyerarşi, yetki ve sorumluluk dağılımını kavrar, iş süreçlerinin işleyişine dair deneyim kazanır. | Tartışma, | |
5 | Sektörde kullanılan matematiksel modelleme, veri analizi ve optimizasyon araçlarını tanır ve ilgili yazılımları kullanır. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | |
6 | Gerçek iş ortamında karşılaşılan problemlere analitik düşünce yapısını uygulayarak çözüm üretir ve projelerini etkin bir şekilde sunar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj yapacağı kamu veya özel kurumların araştırılması | |
2 | Belirlenen kuruma müracaatların yapılması | |
3 | Staj yerlerinin kabulu için değerlendirilmesi | |
4 | Uygun staj yerinin ilgili öğretim elemanı ile değerlendirilmesi | |
5 | Staj dökümanlarının toplanması | |
6 | İlgili staj birimlerinde sigorta ve onay işlemlerinin yapılması | |
7 | Staja başlama | |
8 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
9 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
10 | Staj defterleri(Raporları)nin doldurulması | |
11 | Staj defterinin teslimi ve onaylanması | |
12 | Ek raporların Hazırlanması | |
13 | Staj Sınavının yapılması | |
14 | Staj kabullerinin ilanı ve yayınlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 |
2 | Multidisipliner projelerde etkin şekilde görev alarak farklı disiplinlerle iş birliği yapar. | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 |
3 | Teorik derslerde edindiği matematiksel bilgileri iş ortamında, pratik uygulamalarla pekiştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 |
4 | Kurum içindeki hiyerarşi, yetki ve sorumluluk dağılımını kavrar, iş süreçlerinin işleyişine dair deneyim kazanır. | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 5 | 0 | 0 |
5 | Sektörde kullanılan matematiksel modelleme, veri analizi ve optimizasyon araçlarını tanır ve ilgili yazılımları kullanır. | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 |
6 | Gerçek iş ortamında karşılaşılan problemlere analitik düşünce yapısını uygulayarak çözüm üretir ve projelerini etkin bir şekilde sunar. | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |