Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Staj MAT 469 7 0 + 1 1 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm araştırma ve öğretim görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematik Bölümü öğrencilerinin teorik bilgi birikimlerini gerçek iş ortamlarında uygulayarak mesleki becerilerini geliştirmelerini, sektörel deneyim kazanmalarını ve kariyer hedeflerine yönelik pratik altyapı oluşturmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, matematiksel analiz, modelleme veya istatistik gibi alanlarda çalışan kamu veya özel kuruluşlarda 20 iş günü staj yapar. Çalıştıkları kurumda karşılaşılan sorunlara analitik ve matematiksel yöntemlerle çözüm üretir. Uygulamalı projeler geliştirir ve elde ettikleri sonuçları raporlama, sunma becerilerini güçlendirir. Staj sürecinde edindikleri bilgi ve deneyimleri hem akademik hem de sektörel açıdan değerlendirerek kendi mesleki yönelimlerini keşfederler. Hazırlanacak staj raporunda; işyeri, sektör, çalışma alanı, kullanılan matematiksel araçlar/cihazlar, uygulanan analiz yöntemleri ve standartlar detaylı biçimde tanıtılır. Staj raporunun teslimi sonrasında öğrenci, raporunu sözlü veya yazılı sunumla paylaşır ve bu sunum değerlendirmenin bir parçası olarak kullanılır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Multidisipliner projelerde etkin şekilde görev alarak farklı disiplinlerle iş birliği yapar. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Teorik derslerde edindiği matematiksel bilgileri iş ortamında, pratik uygulamalarla pekiştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Kurum içindeki hiyerarşi, yetki ve sorumluluk dağılımını kavrar, iş süreçlerinin işleyişine dair deneyim kazanır. Tartışma,
5 Sektörde kullanılan matematiksel modelleme, veri analizi ve optimizasyon araçlarını tanır ve ilgili yazılımları kullanır. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap,
6 Gerçek iş ortamında karşılaşılan problemlere analitik düşünce yapısını uygulayarak çözüm üretir ve projelerini etkin bir şekilde sunar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Staj yapacağı kamu veya özel kurumların araştırılması
2 Belirlenen kuruma müracaatların yapılması
3 Staj yerlerinin kabulu için değerlendirilmesi
4 Uygun staj yerinin ilgili öğretim elemanı ile değerlendirilmesi
5 Staj dökümanlarının toplanması
6 İlgili staj birimlerinde sigorta ve onay işlemlerinin yapılması
7 Staja başlama
8 Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi
9 Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi
10 Staj defterleri(Raporları)nin doldurulması
11 Staj defterinin teslimi ve onaylanması
12 Ek raporların Hazırlanması
13 Staj Sınavının yapılması
14 Staj kabullerinin ilanı ve yayınlanması
Kaynaklar
Ders Notu
  • Matematiksel yöntem ve tekniklerle ilgili ulusal/uluslararası standartlar (ISO, IEEE vb.)
  • Konu ile ilgili temel ve ileri düzey matematik kaynakları (ders kitapları, makaleler vb.)
  • Ulusal ve uluslararası bilimsel arama motorları (MathSciNet, Web of Science, ScienceDirect, arXiv vb.)
  • Kullanılacak matematiksel yazılımlar (Python, R, MATLAB, Mathematica vb.) ve ilgili kullanım kılavuzları
  • Projeye özgü veri setleri, dokümantasyon ve mesleki uygulama rehberleri
Ders Kaynakları
  • Uygulamalı matematik ve endüstriyel matematik alanlarına yönelik kaynaklar (modelleme, optimizasyon, sayısal analiz vb.)
  • Ulusal ve uluslararası bilimsel veri tabanları ve arama motorları (MathSciNet, Web of Science, ScienceDirect, arXiv vb.)
  • Matematiksel yazılım ve programlama ortamları için kılavuzlar (MATLAB, Mathematica, Python, R vb.)
  • Sektörel ve akademik uygulama alanlarına ilişkin raporlar, standartlar (ISO, TS vb.) ve dokümantasyonlar
  • Staj kurum/kuruluşlarının sağladığı proje/iş süreci rehberleri, kullanım kılavuzları ve yöntem dokümanları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. 1 0 0 2 0 3 0 0
2 Multidisipliner projelerde etkin şekilde görev alarak farklı disiplinlerle iş birliği yapar. 2 4 5 4 3 4 1 2
3 Teorik derslerde edindiği matematiksel bilgileri iş ortamında, pratik uygulamalarla pekiştirir. 5 5 5 5 4 1 4 3
4 Kurum içindeki hiyerarşi, yetki ve sorumluluk dağılımını kavrar, iş süreçlerinin işleyişine dair deneyim kazanır. 0 0 1 3 0 5 0 0
5 Sektörde kullanılan matematiksel modelleme, veri analizi ve optimizasyon araçlarını tanır ve ilgili yazılımları kullanır. 3 4 2 1 5 2 5 5
6 Gerçek iş ortamında karşılaşılan problemlere analitik düşünce yapısını uygulayarak çözüm üretir ve projelerini etkin bir şekilde sunar. 1 3 2 5 2 5 2 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 60
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Sözlü Sınav 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 16 5 80
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
dersAKTSKredisi 5