Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Diferansiyel Denklemler | MAT 324 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Diferansiyel Denklemler I ve II derslerini almış olması önerilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı adi diferansiyel denklem sistemlerinin uygulandığı alanları tanıtmak ve hem adi hem de kısmi diferansiyel denklemlerin analizinde yararlı olduğu kanıtlanmış teknikler hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Birinci Dereceden Lineer Diferansiyel Denklem Sistemleri, Otonom Lineer Denklem Sistemleri, Ortogonal Fonksiyonlar ve Fourier Serileri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci uygulamalı matematikte ve diğer alanlarda karşılaşılan problemleri anlama ve çözme yeteneği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Adi diferansiyel denklem sistemlerini çözme metotlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
3 | Öğrenciler aynı zamanda diferansiyel denklemlerin çözümünde Fourier serilerinin nasıl kullanılacağını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ön Bilgiler ve Temel Kavramlar | |
2 | Lineer Diferansiyel Denklem Sistemler Teorisi | |
3 | Lineer Diferansiyel Denklem Sistemler Teorisi | |
4 | Homojen Lineer Sistemler | |
5 | Otonom Lineer Denklem Sistemleri | |
6 | Otonom Lineer Denklem Sistemleri | |
7 | Lineer Sistemlerin Kararlılığı. | |
8 | Lineer Sistemlerin Kararlılığı. | |
9 | Doğrusallaştırma ve Lokal Kararlılık | |
10 | Matematiksel Model Olarak Otonom Sistemler | |
11 | Matematiksel Model Olarak Otonom Sistemler | |
12 | Ortogonal Fonksiyonlar | |
13 | Fourier Serileri | |
14 | Fourier Serileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Dennis G. Zill, Michael R. Cullen, Differential Equations with Boundary Value Problems, 9th edition. [2] Edwards & Penney, Çeviri Editörü Prof. Dr. Ömer Akın, Diferensiyel Denklemler ve Sınır Değer Problemleri, 3. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık. [3] Abdullah Altın, Uygulamalı Matematik, Gazi Kitapevi. [4] Lawrence Perko, Differential Equations and Dynamical Systems. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci uygulamalı matematikte ve diğer alanlarda karşılaşılan problemleri anlama ve çözme yeteneği kazanır. | |||||||||
2 | Adi diferansiyel denklem sistemlerini çözme metotlarını öğrenir. | |||||||||
3 | Öğrenciler aynı zamanda diferansiyel denklemlerin çözümünde Fourier serilerinin nasıl kullanılacağını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |