Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kompleks Analiz I | MAT 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Analiz IV dersinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTUNDAĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELMA ALTUNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | Fonksiyonlar Teorisi ve Fonksiyonel Analiz ana bilim dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kompleks sayılar , gösterimleri ve özellikleri ile kompleks fonksiyonlar teorisine giriş yapılarak bununla ilgili kavramları tanıtmak. Kompleks fonksiyonlardaki limit, süreklilik , diferansiyellenebilme ve analitiklik kavramlarının verilmesi ve ilgili teoremlerin ispatlanması ve uygulamalarının yapılması. Kompleks sayı dizisi ve serilerinin verilmesi. Temel fonksiyonlar ve özelliklerini analiz etmek. |
Dersin İçeriği | Kompleks sayılar, kompleks düzlemin topolojisi, kompleks sayı dizi ve serileri, kompleks fonksiyonlar, limit, süreklilik ve türevleri, Cauchy-Riemann denklemleri, Analitiklik , Kompleks üstel, logaritma, trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kompleks sayılar ve özelliklerini açıklar. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Kompleks düzlemin topolojisini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kompleks sayı dizilerini ve serilerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kompleks değerli fonksiyonları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kompleks fonksiyonlardaki limit, süreklilik ve diferansiyellenebilme kurallarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Cauchy Riemann denklemlerini ve fonksiyonların analitikliğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | Temel fonksiyonların özelliklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompleks Sayılar ve özellikleri | [1] Sayfa 1-26 |
2 | Kompleks düzlemin topolojisi | [1] Sayfa 28-35 |
3 | Kompleks sayı dizileri | [1] Sayfa 35-40 |
4 | Kompleks sayı serileri | [1] Sayfa 41-48 |
5 | Kompleks değerli fonksiyonlar | [1] Sayfa 51-68 |
6 | Kompleks değerli fonksiyonlar | [1] Sayfa 72-86 |
7 | Limit ve süreklilik | [1] Sayfa 88-96 |
8 | Diferansiyallenebilme | [1] Sayfa 97-107 |
9 | Ara sınav | |
10 | Cauchy Riemann denklemleri ve analitiklik | [1] Sayfa 108-114 |
11 | Kompleks üstel fonksiyon,Kompleks logaritma fonksiyonu | [1] Sayfa 115-118 |
12 | Kompleks kuvvet fonksiyonu | [1] Sayfa 119-124 |
13 | Kompleks trigonometrik fonksiyonlar | [1] Sayfa 125-131 |
14 | Kompleks hiperbolik fonksiyonlar | [1] Sayfa 132-137 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Başarır,Metin; Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar Teorisi, Sakarya Kitabevi, 2010 , Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Başkan,Turgut; Kompleks Fonksiyonlar Teorisi, Uludağ Üni. Yay., 1996 , Bursa . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kompleks sayılar ve özelliklerini açıklar. | |||||||||
2 | Kompleks düzlemin topolojisini yorumlar. | |||||||||
3 | Kompleks sayı dizilerini ve serilerini tanır. | |||||||||
4 | Kompleks değerli fonksiyonları tanır. | |||||||||
5 | Kompleks fonksiyonlardaki limit, süreklilik ve diferansiyellenebilme kurallarını uygular. | |||||||||
6 | Cauchy Riemann denklemlerini ve fonksiyonların analitikliğini açıklar. | |||||||||
7 | Temel fonksiyonların özelliklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |