Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal Analiz | MAT 309 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Analiz ve Lineer Cebir, Diferansiyel Denklemler I derslerinin alınmış olması tavsiye edilir |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Kesikli yapıların davranışlarını incelemek, matematik bir baza oturtmaktır. Hata analizi, non-lineer denklemler, sonlu farklar, fark denklemleri, Enterpolasyon, regrasyon, Sayısal türev-sayısal integrasyon, Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümleri, Diferansiyel Denklem Sistemlerinin Sayısal Çözümleri, Cebirsel Denklem Sistemleri ve çözümleri konusunda teorik ve uygulamalı bilgiler edinmek. |
Dersin İçeriği | Kesikli yapıların davranışları. Hata analizi, non-lineer denklemler, sonlu farklar, fark denklemleri, Enterpolasyon, regrasyon, Sayısal türev-sayısal integrasyon, Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümleri, Diferansiyel Denklem Sistemlerinin Sayısal Çözümleri, Cebirsel Denklem Sistemleri ve çözümleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kesikli yapıların davranışlarını inceler. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Hata analizini sınıflandırır ve inceler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Non-lineer denklemleri irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Non-lineer denklem sistemlerini irdeler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sonlu farklar ve özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Fark denklemleri ve çözüm yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Enterpolasyon ile ilgili yöntemleri irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Regrasyonla ilgili yöntemleri irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
9 | Sayısal türev-sayısal integrasyon la ilgili yöntemleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
10 | Diferansiyel denklemler ve denklem sistemlerinin sayısal çözümlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
11 | Cebirsel denklem sistemleri ve çözümlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
12 | |||
13 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kesikli yapıların davranışlarını incelenmesi | [1] Sayfa 1-4 |
2 | Hata analizi | [1] Sayfa 4-13 |
3 | Non-lineer denklemlerin çözüm yöntemleri | [1] Sayfa 14-16 |
4 | Sonlu farklar, fark denklemleri ve çözüm yöntemleri | [1] Sayfa 17-33 |
5 | Enterpolasyon ve enterpolasyon türleri | [1] Sayfa 33-36 |
6 | Regrasyonla ilgili yöntemlerin irdelenmesi | [1] Sayfa 37-40 |
7 | Sayısal türev | [1] Sayfa 40-49 |
8 | Sonlu farkların sayısal türevlerde kullanımı | [1] Sayfa 50-51 |
9 | Yüksek Mertebeden Sayısal türevleri | [1] Sayfa 51-54 |
10 | Sayısal integrasyonla ilgili yöntemler | [1] Sayfa 54-57 |
11 | Diferansiyel Denklemlerin sayısal çözümleri | [1] Sayfa 57-64 |
12 | Sınır-Değer Problemleri ve sayısal çözümleri | [1] Sayfa 64-67 |
13 | Denklem Sistemlerinin Sayısal Çözümleri | [1] Sayfa 67-76 |
14 | Cebirsel Denklem Sistemleri ve çözümleri | [1] Sayfa 76-89 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. TÜRKER Eyüp Sabri, Bilgisayar Uygulamalı SAYISAL ANALİZ Yöntemleri, ADAPAZARI, 1997. |
Ders Kaynakları | 1. TAPRAMAZ Recep, Sayısal Çözümleme, İstanbul, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kesikli yapıların davranışlarını inceler. | 3 | 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | 4 | |
2 | Hata analizini sınıflandırır ve inceler. | |||||||||
3 | Non-lineer denklemleri irdeler. | |||||||||
4 | Non-lineer denklem sistemlerini irdeler. | |||||||||
5 | Sonlu farklar ve özelliklerini öğrenir. | |||||||||
6 | Fark denklemleri ve çözüm yöntemlerini öğrenir. | |||||||||
7 | Enterpolasyon ile ilgili yöntemleri irdeler. | |||||||||
8 | Regrasyonla ilgili yöntemleri irdeler. | |||||||||
9 | Sayısal türev-sayısal integrasyon la ilgili yöntemleri öğrenir. | |||||||||
10 | Diferansiyel denklemler ve denklem sistemlerinin sayısal çözümlerini inceler. | |||||||||
11 | Cebirsel denklem sistemleri ve çözümlerini inceler. | |||||||||
12 | ||||||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |