Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kinematik | MAT 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Analitik Geometri I, II, ve Diferensiyel Geometri derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ALİ GÜNGÖR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güç ve kütle kavramlarını dikkate almaksızın geometrik özelliklerle vektörleri kullanarak nokta ve nokta sistemlerinin hareketlerini vermektir.. |
Dersin İçeriği | Bir parametreli hareketler, iki parametreli hareketler, küre kinematiği, uzay kinematiği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder, | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Düzlemsel hareketleri kompleks sayılarla ifade eder, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Bir parametreli hareketler için küre hareketlerini inşa eder, | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Küre hareketlerinin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Küre hareketlerinin Kanonik izafe sistemini inşa eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düzlemde bir parametreli hareketler | [1] Sayfa 1-21 |
2 | İvmeler ve ivmelerin terkibi | [1] Sayfa 21-31 |
3 | Kanonik izafe sistemi ve Euler-savary formülü | [1] Sayfa 31-37 |
4 | Düzlemsel hareketlerin kompleks sayılarla ifadesi | [1] Sayfa 79-82 |
5 | Yüksek mertebeden ivmeler ve ivme polleri | [1] Sayfa 90-100 |
6 | Düzlemde İki parametreli hareketler | [1] Sayfa 181-197 |
7 | Kutup eksenleri yoğunluğu sıfır olan hareketler | [1] Sayfa 197-207 |
8 | Küre kinematiği | [1] Sayfa 207-217 |
9 | Ara sınav | |
10 | Kanonik izafe sistemi ve pol eğrilerinin yuvarlanması | [1] Sayfa 217-224 |
11 | Yörünge eğrilerine ait Euler-Savary formülünün karşılığı | [1] Sayfa 224-229 |
12 | İki parametreli dönme hareketleri | [1] Sayfa 229-237 |
13 | Uzay Kinematiği | [1] Sayfa 241-265 |
14 | Birbirine nazaran hareketli birçok uzaylar | [1] Sayfa 265-272 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Müller, H., R., Kinematik Dersleri, Ankara Üni., 1963. |
Ders Kaynakları | [2] O. Bottema and B. Roth, Theoretical Kinematics, North-Holland Pub. company, Amsterdam-New York-Oxford, 1979. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | |||||||||
2 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | |||||||||
3 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder, | |||||||||
4 | Düzlemsel hareketleri kompleks sayılarla ifade eder, | |||||||||
5 | Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | |||||||||
6 | Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | |||||||||
7 | Bir parametreli hareketler için küre hareketlerini inşa eder, | |||||||||
8 | Küre hareketlerinin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | |||||||||
9 | Küre hareketlerinin Kanonik izafe sistemini inşa eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |