Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik | FIZ 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Fizik II dersinin alınmış olması gerekir. Fizik Laboratuvarı-II derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, diyotlar, BJT ve FET türü transistorlar ve işlemsel yükselteçleri tanıtmak ve bu devre elemanları ile kurulu devrelerin çalışmasını anlamak. |
Dersin İçeriği | Yarıiletken Diyotlar,Diyot Uygulamaları, İki kutuplu Jonksiyon Transistörleri, DC Öngerilimleme, Alan Etkili Transistörler, Fet Öngerilimleme, Transistör Modelleme, Doğrusal Entegre Devreler, İşlemsel Yükselteçler, Doğrusal ICler: Regülatörler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yarıiletken diyotların fiziksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
2 | Doğrultucu, katlayıcı, kenetleyici diyot uygulamaları açıklar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
3 | BJT transistörlerin yapısını ve çalışma prensibini açıklar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | FET ve BJT türü tarnsistörleri karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
5 | MOSFET ve FETlerin kullanım alanlarını karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | OPAMPları kullanarak yükselteç devresi kurar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yarıiletken Diyotlar | [1] 1-32 |
2 | Diyot Uygulamaları | [1] 58-104 |
3 | Diğer İki-Kutuplu Terminaller | [1] 798-825 |
4 | İki Kutuplu Jonksiyon Transistörler (BJT) | [1] 163-194 |
5 | BJT DC Öngerilimleme | [1] 199-255 |
6 | Alan Etkili Transistörler (FET) | [1] 256-280 |
7 | Fet Öngerilimleme | [1] 281-337 |
8 | Transistör Modelleme | [1] 338-366 |
9 | ARASINAV | |
10 | BJT Küçük Sinyal Analizi | [1] 367-438 |
11 | FET Küçük Sinyal Analizi | [1] 440-481 |
12 | İşlemsel Yükselteçler (Op-Amp) | [1] 695-760 |
13 | Op-Amp Uygulamaları | [1] 806-839 |
14 | Tristörler ve Triyaklar | [1] 603-663 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Boylestad R., Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Prentice Hall International, Fifth Edition, 1992 |
Ders Kaynakları | [1] Endüstriyel Okullar için Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Robert Boylsted, Louis Nashelsky |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yarıiletken diyotların fiziksel özelliklerini açıklar. | |||||||||||
2 | Doğrultucu, katlayıcı, kenetleyici diyot uygulamaları açıklar. | |||||||||||
3 | BJT transistörlerin yapısını ve çalışma prensibini açıklar. | |||||||||||
4 | FET ve BJT türü tarnsistörleri karşılaştırır. | |||||||||||
5 | MOSFET ve FETlerin kullanım alanlarını karşılaştırır. | |||||||||||
6 | OPAMPları kullanarak yükselteç devresi kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 304 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |