Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya-II | KIM 114 | 2 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Matematiğin temel konularını biliyor olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ SEÇKİN ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fizik öğrencilerine maddelerin kimyasal etkileşimlerini anlayabilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Kimyasal kinetik; Kimyasal denge; Sulu çözeltilerde denge; Çözünürlük çarpımı ve çökme; Kimyasal termodinamik; Elektrokimya; Nükleer Kimya; A ve B grupları metalleri ve Özellikleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı derecelerden reaksiyonların hızlarını hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kimyasal dengeye etki eden faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Çözeltilerde pH hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Termodinamiğin temel yasalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kapalı sistemlerde iş, iç enerji, entalpi ve entropi değişimlerini hesaplar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
6 | Elektroliz ve pil potansiyelleri ile ilgili hesaplamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Nükleer Kimya hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal kinetik (Tepkime hızları ve etki eden faktörler) | [1] Sayfa 457-471; [3] Sayfa 183-189 |
2 | Kimyasal kinetik (Farklı derecelerden tepkimelerin kinetiği) | [1] Sayfa 471-492; [3] Sayfa 189-194 |
3 | Kimyasal denge (Homojen ve heterojen denge) | [1] Sayfa 499-509; [3] Sayfa 207-215 |
4 | Kimyasal denge (Dengeye etki eden faktörler) | [1] Sayfa 509-519; [3] Sayfa 215-223 |
5 | Sulu çözeltilerde denge (pH ve pOH hesapları) | [1] Sayfa 523-534; [3] Sayfa 233-241 |
6 | Çözünürlük çarpımı ve çökme | [1] Sayfa 556-564; [3] Sayfa 241-244 |
7 | Kimyasal termodinamik (Termodinamiğin I. yasası) | [1] Sayfa 573-609; [3] Sayfa 251-268 |
8 | Kimyasal termodinamik (Termodinamiğin II ve III. yasaları) | [1] Sayfa 611-622; [3] Sayfa 268-275 |
9 | ARASINAV | |
10 | Kimyasal termodinamik (Serbest enerji ve kimyasal denge) | [1] Sayfa 622-639 |
11 | Elektrokimya (Elektroliz, Elektrokimyasal Piller) | [1] Sayfa 651-700; [3] Sayfa 283-296 |
12 | Nükleer Kimya | [1] Sayfa 667-700; [3] Sayfa 289-296 |
13 | Anorganik kimya I. Ametaller | [1] Sayfa 710-769 |
14 | Anorganik kimya II. A ve B grupları metalleri | [1] Sayfa 771-851 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] ERDİK, E., SARIKAYA, Y., Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara, 2014. [2] Kenneth W. WHITTEN , Raymond E. DAVIS , M. Larry PECK, KİMYA - Chemistry Cilt 2, Nobel akademik Yayıncılık, Ankara, 2014. [3] AYDIN, A.O., SEVİNÇ, V., ŞENGİL, İ.A., Temel Kimya, Aşiyan Yayınları, Adapazarı, 2001.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı derecelerden reaksiyonların hızlarını hesaplar. | |||||||||||
2 | Kimyasal dengeye etki eden faktörleri açıklar. | |||||||||||
3 | Çözeltilerde pH hesaplamalarını yapar. | |||||||||||
4 | Termodinamiğin temel yasalarını açıklar. | |||||||||||
5 | Kapalı sistemlerde iş, iç enerji, entalpi ve entropi değişimlerini hesaplar. | |||||||||||
6 | Elektroliz ve pil potansiyelleri ile ilgili hesaplamaları yapar. | |||||||||||
7 | Nükleer Kimya hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |