Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya I | KIM 113 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ SEÇKİN ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fizik öğrencilerine maddenin kimyasal yapısını anlayabilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ölçme, Hesaplama ve Birim Sistemleri; Kimyasal hesaplamalar; Atomun yapısı; Periyodik cetvel; Kimyasal bağlar; Kimyasal bağlanma kuramları; Gazlar; Sıvılar ve hal değişimleri; Karışımlar veçözeltiler; Katılar; Asitler ve bazlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal reaksiyonlarla ilgili hesaplamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Atomun elektron yapısını ve enerji düzeylerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Moleküllerin kimyasal ve fiziksel bağ türlerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Moleküllerin geometrilerini bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Maddelerin fiziksel halleri arasındaki dönüşüm şartlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Çözelti konsantrasyonlarını hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Maddelerin kristal yapılarını bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme, Hesaplama ve Birim Sistemleri | [1] Sayfa 1-9 |
2 | Atomun yapısı | [1] Sayfa 35-63; [2] Sayfa 27-45 |
3 | Periyodik cetvel | [1] Sayfa 66-96; [2] Sayfa 48-62 |
4 | Kimyasal bağlar | [1] Sayfa 128-149; [2] Sayfa 65-88 |
5 | Kimyasal bağlanma kuramları | [1] Sayfa 169-189 |
6 | Kimyasal hesaplamalar | [1] Sayfa 11-28; [2] Sayfa 9-14 |
7 | Gazlar | [1] Sayfa 194-228; [2] Sayfa 97-113 |
8 | Gazlar | [1] Sayfa 256-269; [2] Sayfa 115-119 |
9 | ARASINAV | |
10 | Sıvılar ve hal değişimleri | [1] Sayfa 275-305; [2] Sayfa 131-138 |
11 | Karışımlar ve çözeltiler | [1] Sayfa 353-374; [2] Sayfa 140-156 |
12 | Katılar | [1] Sayfa 308-326; [2] Sayfa 171-177 |
13 | Katılar | [1] Sayfa 326-339; [2] Sayfa 165-171 |
14 | Asitler ve bazlar | [1] Sayfa 438-453; [2] Sayfa 233-238 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] ERDİK, E., SARIKAYA, Y., Temel Üniversite Kimyası, Cilt 1, Hacettepe Taş Kitapçılık Ltd. Şti., Ankara, 1984. |
Ders Kaynakları | [2] AYDIN, A.O., SEVİNÇ, V., ŞENGİL, İ.A., Temel Kimya, Aşiyan Yayınları, Adapazarı, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal reaksiyonlarla ilgili hesaplamaları yapar. | |||||||||||
2 | Atomun elektron yapısını ve enerji düzeylerini açıklar. | |||||||||||
3 | Moleküllerin kimyasal ve fiziksel bağ türlerini belirler. | |||||||||||
4 | Moleküllerin geometrilerini bulur. | |||||||||||
5 | Maddelerin fiziksel halleri arasındaki dönüşüm şartlarını açıklar. | |||||||||||
6 | Çözelti konsantrasyonlarını hesaplar. | |||||||||||
7 | Maddelerin kristal yapılarını bulur. | |||||||||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |