Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | FIZ 488 | 8 | 4 + 20 | 14 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF ATALAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Mesleki etik ilkeler ve sorumluluklar, Diğer derslerde öğrenilenlerin sanayi ve iş dünyasında ortaya çıkan karmaşık problemlerin çözümlerini yaşayarak öğrenme hedefine yönelik olarak iş yerindeki cihazların bakımı, kontrolü, kalibrasyonu, cihazlarla ölçümler alınması, iş yerinde kullanılan yazılımların nasıl çalıştığının öğrenilmesi, farklı yazılımlar üzerinde uygulamalı çalışmalar yapmak için gerekli yöntemler...Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş yerini ve çalışanları tanır. | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İş yerinin kurallarını öğrenir. | Tartışma, | |
3 | İş yeri çalışma bölümlerini gezer ve uygun bölüme yerleşir. | Tartışma, | |
4 | İş yeri göreviyle ilgili uygulama yapabilir. | Grupla Çalışma, | |
5 | Görevini bilir ve en iyi şekilde yapmaya çalışır. | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki etik ilkeler ve sorumluluk bilinci üzerine karşılaşılabilecek durumların özeti, Ders içeriğinin takdimi 7+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | |
2 | İş yerinin tanıtımı ve uyulması gereken iş yeri kuralları | |
3 | İş yerinde öğrenciye en uygun görevin/uygulamanın belirlenmesi | |
4 | İş yerinde yapılacak görevin uygulamalı anlatılması. | |
5 | İş yerinde yapılacak görevli ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar | |
6 | İş yerinde yapılacak görevin verilmesi. | |
7 | İş yerinde verilen görevle ilgili öğrencinin uygulama yapması | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | Öğrencinin ara rapor sunumu | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cihazların kalibrasyonu ve bakımı ile ilgili kitaplar. |
Ders Kaynakları | İş yeri uygulamasıyla ilgili hertürlü kitap. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş yerini ve çalışanları tanır. | |||||||||||
2 | İş yerinin kurallarını öğrenir. | |||||||||||
3 | İş yeri çalışma bölümlerini gezer ve uygun bölüme yerleşir. | |||||||||||
4 | İş yeri göreviyle ilgili uygulama yapabilir. | |||||||||||
5 | Görevini bilir ve en iyi şekilde yapmaya çalışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 14 | 196 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |