Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik Laboratuvarı-Iv | FIZ 206 | 4 | 0 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Optik dersinin alınmış olması ve Titreşimler ve Dalgalar dersi ile beraber alınması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELDA ESER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere dalgalar ve Optik konularının deney ortamında kavranması bazı fiziksel niceliklerin ölçülmesi, beklenen değerler ile karşılaştırılmasını vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Titreşim ve dalgalar ile optik derslerine ait deneyler, Mesleki Etik İlkeler ve Sorumluluklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optikle ilgili prensibleri optik aletlere uygular | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Mercek,prizma ve aynalarda ışığın davranışını açıklar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Optiğin teknolojik uygulamalardaki yerini bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Dalgaların çeşitli türlerini açıklar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Dalgaların ve ışığın özelliklerini bilinen deneysel yöntemlerle ölçer | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Deneysel sonuçları analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki etik ilkeler ve sorumluluk bilinci üzerine karşılaşılabilecek durumlar, Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar ile İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları | [1] Ders Notları |
2 | Snell Kanunu | [1] 1-4 |
3 | Çukur ayna ve ince kenarlı mercekte odak uzaklığı tayini | [1] 5-8 |
4 | Işığın Girişimi | [1] 9-12 |
5 | Işığın Kırınımı | [1] 13-14 |
6 | Işığın Prizmadan Sapması ve Kırılması | [1] 15-18 |
7 | Fresnel’in Biprizma Deneyi | [1] 19-22 |
8 | Su Dalgalarında Girişim | [1] 1-22 |
9 | ARASINAV | |
10 | İp Dalgalarında Faz Hızının İncelenmesi | [1] 23-26 |
11 | Osiloskobun Tanınması ve Osiloskop ile D.C - A.C Gerilim Ölçümleri | [1] 27-30 |
12 | Osiloskopta Faz Ölçümü ve Lissajous Şekilleri | [1] 31-37 |
13 | Akustik Doppler Etkisi | [1] 31-37 |
14 | Telafi deneyleri | [1] 1-37 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fiz. Lab. IV Deney Föyü (Dalgalar ve optik) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | X | |||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Optikle ilgili prensibleri optik aletlere uygular | 5 | 5 | |||||||||
2 | Mercek,prizma ve aynalarda ışığın davranışını açıklar. | 5 | 5 | |||||||||
3 | Optiğin teknolojik uygulamalardaki yerini bilir. | 5 | ||||||||||
4 | Dalgaların çeşitli türlerini açıklar. | 5 | ||||||||||
5 | Dalgaların ve ışığın özelliklerini bilinen deneysel yöntemlerle ölçer | 5 | ||||||||||
6 | Deneysel sonuçları analiz eder. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |