Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lazer Fiziği | FIZ 447 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Modern Fizik, Optik, Katıhal Fiziği, Atom ve Molekül Fiziği derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Anabilim dalı ve Katıhal Fiziği Anabilim dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere günümüzde bütün alanlarda kullanılan lazerleri tanıtmak ve işlevini uygulamalarıyla birlikte öğretmek |
Dersin İçeriği | Işık, Işığın modülasyonu, lazer çeşitleri, lazerlerin uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Işığın dalga ve tanecik yapılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Girişim, kırınım, polarizasyon kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Işığın nasıl modüle edildiğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Gösterim cihazları hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Lazer ışığı ile güneş ışığını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Lazerin teknolojideki uygulamaları hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işık | [1] Sayfa 1-33 |
2 | Işık | [1] Sayfa 1-33 |
3 | Katıhal Fiziğinden Temel Konular | [1] Sayfa 34-51 |
4 | Katıhal Fiziğinden Temel Konular | [1] Sayfa 53-88 |
5 | Lazerlere Giriş | [1] Sayfa 174-185 |
6 | Optik geri besleme ve laer modları | [1] Sayfa 186-239 |
7 | Tek mod işlemi, mod kilitleme | [1] Sayfa 241-251 |
8 | Lazerlerin Uygulamaları, holografi | [1] Sayfa 256-280 |
9 | ARASINAV | |
10 | Fotodedektörler | [1] Sayfa 282-337 |
11 | Dalga klavuzları | [1] Sayfa 339-399 |
12 | Optik iletişim sistemleri | [1] Sayfa 401-448 |
13 | Fiberlerin iletişim dışı uygulamaları | [1] Sayfa 450-483 |
14 | Fiberlerin iletişim dışı uygulamaları | [1] Sayfa 450-483 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, Optoelektronik, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
Ders Kaynakları | [2] Okur, İbrahim, Lazerler Değişim Yayınları, 2006, Sakarya |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Işığın dalga ve tanecik yapılarını karşılaştırır. | |||||||||||
2 | Girişim, kırınım, polarizasyon kavramlarını açıklar. | |||||||||||
3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | |||||||||||
4 | Işığın nasıl modüle edildiğini açıklar. | |||||||||||
5 | Gösterim cihazları hakkında bilgi verir. | |||||||||||
6 | Lazer ışığı ile güneş ışığını karşılaştırır. | |||||||||||
7 | Lazerin teknolojideki uygulamaları hakkında bilgi verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |