Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik I | MAT 111 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTUNDAĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELMA ALTUNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | Matematik araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik Analiz ile ilgili temel kavramlar verilerek, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev kavramlarının ve uygulamalarının verilmesi |
Dersin İçeriği | Mesleki etik ilkeler ve sorumluluklarti, Matematik Analizin temel kavramları, Küme ve sayı kavramları, Fonksiyonlar ve özel fonksiyonlar, Reel sayı dizileri, yakınsaklık, alt ve üst limitler, Sürekli fonksiyonların özellikleri, Türev kavramı, Yüksek mertebeden türevler, Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler, Belirsiz şekiller, eğri çizimleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küme ve sayı kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır. | Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Dizi ve dizinin özelliklerini yorumlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Türev kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Türevle ilgili teoremleri yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Belirsiz ifadelerde limit hesaplar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | Eğri çizimlerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki etik ilkeler ve sorumluluk bilinci üzerine karşılaşılabilecek durumların özeti, Kümeler (küme işlemleri, açık küme, kapalı küme,yığılma noktası,vb.,) | Sayfa 10-15 |
2 | Sayı kümeleri ( Doğal sayılar, Tamsayılar, Rasyonel sayılar,Reel sayılar ve özellikleri ) | Sayfa 16-22 |
3 | Fonksiyonlar | Sayfa 25-35 |
4 | Bazı özel fonksiyonlar ve özellikleri | Sayfa 36-42 |
5 | Litit kavramı ve limitin tanımı | Sayfa 43-50 |
6 | Bir fonksiyonun limiti, süreklilik. | Sayfa 52-65 |
7 | Sürekli fonksiyonların özellikleri(Süreklilik Teoremleri), düzgün süreklilik. | Sayfa 65-74 |
8 | Türev kavramı, türev almada genel kurallar. Türev yöntemleri, yüksek mertebeden türevler, | Sayfa 75-90 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler | Sayfa 100-111 |
11 | Türevle ilgili teoremler | Sayfa 115-123 |
12 | artan ve azalan fonksiyonlar, maksimum ve minimum noktalar, bükeylik | Sayfa 125-130 |
13 | asimptotlar ve eğri çizimleri | Sayfa 131-140 |
14 | Türev problemleri ve yaklaşık hesap | Sayfa 141-150 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Genel Matematik, M. Balcı, 4. Basım, 2006. [2] Yüksek Matematik 1-2 H.Halilov, A.Hasanoğlu, M.Can |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | X | |||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | X | |||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | X | |||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | X | |||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küme ve sayı kavramlarını tanımlar. | 4 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 |
2 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır. | 4 | 3 | 4 | 0 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
3 | Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi ifade eder. | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 |
4 | Dizi ve dizinin özelliklerini yorumlar. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 |
5 | Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanır. | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 |
6 | Türev kavramını açıklar. | 4 | 4 | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 |
7 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
8 | Türevle ilgili teoremleri yorumlar. | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
9 | Belirsiz ifadelerde limit hesaplar. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 |
10 | Eğri çizimlerini açıklar. | 5 | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |