Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Omurgasız Hayvanlar Morfolojisi | BIY 322 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Omurgasız hayvan sistematiği |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞULE BARAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Omurgasız hayvanların vücut örtüsü, sindirim, solunum, boşaltım, dolaşım, üreme sistemlerinin morfolojik yapılarının karşılaştırmalı olarak öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Omurgasız hayvanların vücut örtüsü, sindirim, solunum, boşaltım, dolaşım, üreme sistemlerinin karşılaştırmalı morfolojik yapıları ve ilgili şematik ve laboratuvar materyaline dayalı karşılaştırılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Omurgasız hayvanların vücut örtüsüne ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Omurgasız hayvanların sindirim sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Omurgasız hayvanların solunum ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Omurgasız hayvanların boşaltım sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Omurgasız hayvanların dolaşım ve üreme sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | Deney ve Laboratuvar, | Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı omurgasız morfolojisi terminolojisi | |
2 | Sırasıyla Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes ve Nemathelminthes filumlarında vücut örtüsü | |
3 | Vücut örtüsü 2: Sırasıyla Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında vücut örtüsü | |
4 | Protozoa, Spongia, Coelenterata, filumlarında Sindirim sistemi | |
5 | Platyhelminthes ve Nemathelminthes filumlarında Sindirim sistemi | |
6 | Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında Sindirim sistemi | |
7 | Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes ve Nemathelminthes filumlarında solunum sistemi | |
8 | Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında solunum sistemi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes, Nemathelminthes filumlarında dolaşım sistemi | |
11 | Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında dolaşım sistemi | |
12 | Sırasıyla Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes, Nemathelminthes filumlarında boşaltım sistemi | |
13 | Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında boşaltım sistemi | |
14 | tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karşılaştırmalı omurgasız hayvanlar Morfoloji Ders Notları |
Ders Kaynakları | Karşılaştırmalı omurgasız hayvanlar Morfoloji Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Omurgasız hayvanların vücut örtüsüne ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 |
2 | Omurgasız hayvanların sindirim sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 |
3 | Omurgasız hayvanların solunum ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
4 | Omurgasız hayvanların boşaltım sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 |
5 | Omurgasız hayvanların dolaşım ve üreme sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |