Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Ekofizyolojisi | BIY 318 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, |
Dersin Yardımcıları | Biyoloji bölümü araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bitki ekofizyolojisi dersi, bitkilerin çevresel faktörlerle olan ilişkilerini fizyolojik düzeyde anlamayı amaçlar. Öğrenciler bu derste, bitkilerin su, ışık, sıcaklık, besin ve stres faktörlerine verdiği tepkileri ve bu etkileşimlerin altında yatan mekanizmaları öğrenerek, bitkisel üretim ve çevre yönetimi konularında bilinç kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Bitki ekofizyolojisi dersinde aşağıdaki temel konular ele alınır:
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkiler ile çevresel faktörler arasındaki fizyolojik ilişkileri açıklar. | ||
2 | Abiyotik stres koşullarında bitkilerin verdiği fizyolojik tepkileri analiz eder. | ||
3 | Bitkilerde fotosentez, solunum ve su ilişkileri süreçlerini çevresel bağlamda değerlendirir. | ||
4 | Ekofizyolojik ölçüm yöntemlerini tanır ve yorumlar. | ||
5 | Stres altında bitkilerin geliştirdiği biyokimyasal savunma mekanizmalarını açıklar. | ||
6 | Ekofizyoloji alanındaki güncel bilimsel yayınları takip eder ve tartışır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitki Ekofizyolojisine Giriş | |
2 | Bitkilerde Su İlişkileri I | |
3 | Bitkilerde Su İlişkileri II | |
4 | Işık ve Bitki Fizyolojisi | |
5 | Sıcaklık ve Bitkiler | |
6 | Besin Elementleri ve Ekofizyolojik Rolü | |
7 | Fotosentez ve Çevresel Faktörler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuraklık Stresi ve Bitki Tepkileri | |
10 | Tuz Stresi ve Tolerans Mekanizmaları | |
11 | Soğuk ve Sıcaklık Stresi | |
12 | Ağır Metal Stresi ve Antioksidan Savunma | |
13 | Ekofizyolojik Ölçüm Teknikleri | |
14 | Güncel Araştırmalar ve Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitkiler ile çevresel faktörler arasındaki fizyolojik ilişkileri açıklar. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 |
2 | Abiyotik stres koşullarında bitkilerin verdiği fizyolojik tepkileri analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 |
3 | Bitkilerde fotosentez, solunum ve su ilişkileri süreçlerini çevresel bağlamda değerlendirir. | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 |
4 | Ekofizyolojik ölçüm yöntemlerini tanır ve yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 |
5 | Stres altında bitkilerin geliştirdiği biyokimyasal savunma mekanizmalarını açıklar. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 |
6 | Ekofizyoloji alanındaki güncel bilimsel yayınları takip eder ve tartışır. | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |