Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Genetik | BIY 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Canlı sistemlerinde moleküler yapı ve işleyişinin öğrenilmesi ve moleküler tekniklerin kullanılması, genleri ve genlerin moleküler yapısını anlamak |
Dersin İçeriği | Moleküllerden hücreye, Nükleik asitlerin yapısı, genler ve genlerin işleyişi, Replikasyon, Transkripsiyon, Translasyon, DNA tamir sistemleri, hücre döngüsü kontrol mekanizmaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meleküler Genetik kavramları ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | ||
2 | Nükleik asitler hakkında bilgi sahibi olur | ||
3 | Replikasyon mekanizmalarını öğrenir | ||
4 | Genetik kod ve transkripsiyon makanizmalarını öğrenir | ||
5 | Translasyon ve sonrası modifikasyonlar hakkında bilgi sahibi olur | ||
6 | Mutasyonlar ve tamir mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur | ||
7 | Transgenik canlılar ve klonlama hakkında bilgi sahibi olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji ve Moleküler Genetik Kapsamı ve Tarihçesi | |
2 | Molekülden Hücreye | |
3 | Nükleik Asitler, Protein Yapı ve Fonksiyonları | |
4 | Prokaryot ve Ökaryot DNA’nın Yapısı | |
5 | Genetik rekombinasyon mekanizmaları | |
6 | Prokaryotlarda Replikasyon | |
7 | Ökaryotlarda Replikasyon | |
8 | Genetik Kod | |
9 | Ara sınav | |
10 | Transkripsiyon | |
11 | Translasyon | |
12 | Mutasyonlar ve DNA Tamir Mekanizmaları | |
13 | Transgenik canlılar | |
14 | Klonlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Özcan S., Gürel E., Babaoğlu, M., Bitki Biyoteknolojisi, Genetik mühendisliği ve uygulamaları, S.Ü. Vakfı Yayınevi, 2001 2. Özcan S., Gürel E., Babaoğlu, M., Bitki Biyoteknolojisi, Doku kültürü ve uygulamaları, S.Ü. Vakfı Yayınevi, 2001,
3. Turner, P.C., mcLennan, a.G., Bates, A.D. and White, M.R.H., (Çev. Ed. Konuk, M.), Moleküler Biyoloji, Nobel, 2004 4. Klug, W. S. Cummings, M. R., (Çeviri Editörü, Öner, C), Genetik Kavramlar, Palme yayıncılık, Ankara, 2002
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Meleküler Genetik kavramları ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
2 | Nükleik asitler hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
3 | Replikasyon mekanizmalarını öğrenir | |||||||||||||
4 | Genetik kod ve transkripsiyon makanizmalarını öğrenir | |||||||||||||
5 | Translasyon ve sonrası modifikasyonlar hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
6 | Mutasyonlar ve tamir mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
7 | Transgenik canlılar ve klonlama hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 305 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |