Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toprak Biyolojisi | BIY 217 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Toprak ve toprakta yaşayan bakteriler, siyanobakteriler, algler, protozoalar, mantarlar, nematodlar ve akarlar, her boyuttaki böcekler, solucanlar, küçük memeliler ve bitki kökleri dahil olmak üzere çok çeşitli organizmalara ait bilgilerin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Toprak ve toprakta yaşayan bakteriler, siyanobakteriler, algler, protozoalar, mantarlar, nematodlar ve akarlar, her boyuttaki böcekler, solucanlar, küçük memeliler ve bitki kökleri dahil olmak üzere çok çeşitli organizmaların özellikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toprağın biyolojik bileşenlerini ve bu bileşenlerin görevlerini açıklar. | ||
2 | Toprak mikroorganizmalarının biyokimyasal döngülerdeki rollerini analiz eder. | ||
3 | Topraktaki mikrobiyal aktiviteleri ve enzimatik süreçleri değerlendirir. | ||
4 | Toprak organizmalarının ekosistem işlevlerine etkisini tartışır. | ||
5 | Toprak biyolojisiyle ilgili temel laboratuvar ve gözlem tekniklerini tanır. | ||
6 | Toprak biyolojisi alanındaki güncel literatürü takip eder ve yorumlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toprak Biyolojisine Giriş | |
2 | Toprak Organizmalarının Genel Sınıflandırılması | |
3 | Bakteriler ve Aktinomisetler | |
4 | Mantarlar ve Algler | |
5 | Protozoalar ve Nematodlar | |
6 | Toprak Faunası: Solucanlar ve Artropodlar | |
7 | Toprak Mikrobiyal Aktivitesi ve Enzimler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organik Maddenin Ayrışması ve Humus Oluşumu | |
10 | Azot Döngüsü ve Mikrobiyal Katkılar | |
11 | Fosfor ve Kükürt Döngüsü | |
12 | Toprak Sağlığı ve Biyolojik Göstergeler | |
13 | Toprak Kirliliği ve Biyoremediasyon | |
14 | Güncel Uygulamalar ve Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Coleman, D. C., Callaham, M. A., & Crossley Jr, D. A. (2017). Fundamentals of soil ecology. Academic press.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toprağın biyolojik bileşenlerini ve bu bileşenlerin görevlerini açıklar. | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 |
2 | Toprak mikroorganizmalarının biyokimyasal döngülerdeki rollerini analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
3 | Topraktaki mikrobiyal aktiviteleri ve enzimatik süreçleri değerlendirir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 |
4 | Toprak organizmalarının ekosistem işlevlerine etkisini tartışır. | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 |
5 | Toprak biyolojisiyle ilgili temel laboratuvar ve gözlem tekniklerini tanır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
6 | Toprak biyolojisi alanındaki güncel literatürü takip eder ve yorumlar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |