Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tohumsuz Bitkiler Sistematiği | BIY 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemleri, üreme şekilleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olma |
Dersin İçeriği | Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemleri, üreme şekilleri ve sistematiği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tohumsuz bitkiler ile ilgili kavramlar bilgisi | ||
2 | Tohumsuz bitkilerin genel özelliklerini, yaşama ortamlarını öğrenebilme | ||
3 | Tohumsuz bitkilerin ekonomik önemlerini, üreme şekillerini öğrenebilme | ||
4 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarını ayırt edebilme | ||
5 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarının bilimsel adlarını mikroskopta ve arazide görünce söyleyebilme | ||
6 | Tohumsuz bitkilerdeki canlı gruplarını biyoteknoloji çalışmalarına entegre edebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tohumsuz bitkilerin sistematiği ve sistematiğin tarihi gelişimi | |
2 | Alglerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri | |
3 | Cyanobacteria divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Chlorophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
4 | Charophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Euglenophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
5 | Dinophyta (Dinoflagellata) divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Bacillariophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
6 | Chrysophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Cryptophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
7 | Heterokontophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Rhodophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
8 | Haptophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
9 | Mantarların tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri | |
10 | Myxomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Chytridiomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Oomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Zygomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
11 | Ascomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Basidiomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Deuteromycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
12 | Likenlerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği | |
13 | Karayosunlarının tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği | |
14 | Eğreltilerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Altuner, Z. Sistematik Botanik-1, Aktif Yayınevi, 7. Baskı, Tokat, 2007. Altuner, Z. Sistematik Botanik-2, Aktif Yayınevi, 8. Baskı, Tokat, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tohumsuz bitkiler ile ilgili kavramlar bilgisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
2 | Tohumsuz bitkilerin genel özelliklerini, yaşama ortamlarını öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
3 | Tohumsuz bitkilerin ekonomik önemlerini, üreme şekillerini öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
4 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarını ayırt edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
5 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarının bilimsel adlarını mikroskopta ve arazide görünce söyleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
6 | Tohumsuz bitkilerdeki canlı gruplarını biyoteknoloji çalışmalarına entegre edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |