Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rekombinant Dna Teknikleri BIY 442 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ESRA YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere Rekombinant DNA Teknolojisi ve Gen Mühendisliğinde yoğun olarak kullanılan yöntemleri teorik bir bakış açısıyla tanıtmak

Dersin İçeriği

Gen manipülasyonunda kullanılan Rekombinant DNA teknikleri ve araçları anlatılmaktadır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Rekombinant DNA teknolojisini ve kullanılan teknikleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Genetik mühendisliği hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Gen transfer yöntemlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Gen klonlama ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Gen ifadesi ile ilgili çalışmaları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rekombinant DNA teknolojisine giriş
2 Genetik mühendisliği ve kullanılan araçlar
3 Genom ve genlerin kavranması
4 Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan temel teknikler I
5 Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan temel teknikler II
6 Gen transfer yöntemleri
7 Vektörler, Plazmidler, Bakteriyofajlar, Kozmidler
8 Genomik DNA izolasyonu
9 Ara sınav
10 PZR ile gen amplifikasyonu
11 Gen ifadesi çalışmaları
12 Gen klonlama ve klonlama stratejileri
13 Rekombinantların tanınması ve analizi
14 Transgenik organizmalar
Kaynaklar
Ders Notu

Principles of Gene Manipulation Sandy B., Primrose, Richard M. Twyman, Madlen, MA; Oxford: Blackwell Pub., (2006)

Gene Cloning and DNA Analysis An Introduction Fourth Edition T.A Brown

Ders Kaynakları

An Introduction to Genetic Engineering (Studies in Biology) (2002) Desmond S. T. Nicholl Cambridge University Press

From Genes to Genomes: Concepts and Applicaitons of DNA Technology, 2nd Edition, Dale, von Schantz, John Wiley & Sons, Ltd, ISBN: 978-0-470-01734-0,

Biotechnology An Introduction S. Ignacimuthi, ISBN-

13:978-1842657546 Biotechnology for Biomedical Applications,Bronzino, ISBN : 0849318114

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Rekombinant DNA teknolojisini ve kullanılan teknikleri kavrar. 5 4 3 3 3 4 2 3 0 3 3 1 4
2 Genetik mühendisliği hakkında bilgi sahibi olur. 5 4 3 3 3 4 2 3 0 3 3 1 4
3 Gen transfer yöntemlerini öğrenir. 5 4 3 3 3 4 2 3 0 3 3 1 4
4 Gen klonlama ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olur. 5 4 3 3 3 4 2 3 0 3 3 2 4
5 Gen ifadesi ile ilgili çalışmaları öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5