Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal Malzemeler | BIY 337 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyolojik malzemelerin tıbbil alanda kullanımının öneminin kavranmasını sağlamak ve biyomalzemelerdeki gelişmeler hakkında fikir sahibi olmak ve biyouyumlu malzemelerin, vücut hücreleriyle etkileşimleri konusunda bilgi edinmek amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Biyomalzemelerin yapısı ve özellikleri, biyouyumluluk, biyomalzemelerin medikal alanlarda kullanımı kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomedikal malzemelerin tıbbi alanda kullanımının önemini kavrar. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Biyomalzemeleri öğrenir ve tanımlayabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Biyouyumluluğu tanımlayabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Biyomalzemelerin in vivo kullanımları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal malzemeler ve uygulamaları | |
2 | Biyomalzemelerin kimyasal yapısı | |
3 | Biyomalzemelerin fiziksel yapısı | |
4 | Ortopedik malzemeler | |
5 | Yapay kalp | |
6 | Lensler ve göz içi biyomalzemeler | |
7 | Kateterler | |
8 | Yaraların iyileşmesi ve biyomalzeme kullanımı | |
9 | Ara sınav | |
10 | Biyomalzemelerin yüzey özellikleri | |
11 | Biyomalzemeler ve estetik yönden kullanımları | |
12 | Biyomalzemelerin in vivo kullanmları | |
13 | Biyomalzemelere bağışıklık gösterimi | |
14 | Biyomalzemeler ve biyouyumluluk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | JJ.S.Temenoff , A.G.Mikos , Biomaterials-The Intersection of Biology and Materials Science, First Edition (2008), Biomaterials, An introduction, JB Park, available at Yeditepe Library. Materials Science, Malzeme Bilimi, Kaşif Onaran, 12th ed., 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyomedikal malzemelerin tıbbi alanda kullanımının önemini kavrar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Biyomalzemeleri öğrenir ve tanımlayabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Biyouyumluluğu tanımlayabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Biyomalzemelerin in vivo kullanımları hakkında fikir sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |