Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Kimya | KIM 118 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm asistanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik kimyanın temel kavramlarını ve organik bileşiklerini tanımak, organik fonksiyonel gruplar arasındaki ilişkiyi kurabilme ve organik bileşiklerin sentezini önceden tasarlayabilmeyi öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Organik kimyanın temel prensipleri, tepkimeleri, organik tepkimelerdeki biyolojik süreç tipleri ve mekanistik kademelerinin biyolojiye uygulanabilirliklerinin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, temel organik bileşiklerin özelliklerini ve hazırlanmasını bilir | Anlatım, | |
2 | Öğrenci, organik bileşikleri sentetik uygulamalarda kullanır | Anlatım, | |
3 | Organik kimyayı organik ve biyokimyada karbonun rolü olarak tarif eder | Anlatım, | |
4 | Öğrenci, verilen verilerle tepkimenin mekanizmasını ortaya çıkarır | Anlatım, | |
5 | Alkanlar, alkenler, alkinler, aromatikler, aldehitler, ketonlar, karboksilik asitler,esterler, aminler, amitler alkoller ve alkil halojenürler dahil tüm temel fonksiyonel grupları tarif eder ve sınıflandırır | Anlatım, | |
6 | Cis-trans ve R-S notasyonu dahil temel fonksiyonel grupların moleküllerini isimlendirir ve çizer | Anlatım, | |
7 | Meso dahil kiral bileşiklerin toplam sayısını tarif eder, isimlendirir, ayırır ve belirler | Anlatım, | |
8 | Reaktif, çözücü, nükleofil ve ayrılan grup bakımından SN1, SN2, E1 ve E2 tepkimelerini sınıflandırır. | Anlatım, | |
9 | SN1, SN2, E1 ve E2 tepkimeleri için detaylı mekanizma verir | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
10 | Basit alkol ve eter tepkimeleri için mekanizma yazar | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organik kimyaya giriş ve genel kavramlar | |
2 | Kimyasal bağlanmalar ve etkileşmeler | |
3 | İzomerlik, genel adlandırma, rezonans ve hibritleşme | |
4 | Alkanlar ve halkalı alkanlar: konformasyonlar ve geometrik izomerlik | |
5 | Alkanlar | |
6 | Alkenler ve Alkinler | |
7 | Alkil halojenürler | |
8 | Alkoller ve Fenoller | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Eter ve epoksitler | |
11 | Aromatik Hidrokarbonlar | |
12 | Aldehit ve ketonlar | |
13 | Karboksilli asit ve türevleri | |
14 | Lipitler, karbohidratlar ve amino asitler ile ilgili genel bilgiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | BARAN, A., Organik l Kimya I Ders Notları, hazırlık |
Ders Kaynakları | TÜZÜN, C, İ., Organik Kimya, Okan yayın dağıtım, Ankara, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci, temel organik bileşiklerin özelliklerini ve hazırlanmasını bilir | |||||||||||||
2 | Öğrenci, organik bileşikleri sentetik uygulamalarda kullanır | |||||||||||||
3 | Organik kimyayı organik ve biyokimyada karbonun rolü olarak tarif eder | |||||||||||||
4 | Öğrenci, verilen verilerle tepkimenin mekanizmasını ortaya çıkarır | |||||||||||||
5 | Alkanlar, alkenler, alkinler, aromatikler, aldehitler, ketonlar, karboksilik asitler,esterler, aminler, amitler alkoller ve alkil halojenürler dahil tüm temel fonksiyonel grupları tarif eder ve sınıflandırır | |||||||||||||
6 | Cis-trans ve R-S notasyonu dahil temel fonksiyonel grupların moleküllerini isimlendirir ve çizer | |||||||||||||
7 | Meso dahil kiral bileşiklerin toplam sayısını tarif eder, isimlendirir, ayırır ve belirler | |||||||||||||
8 | Reaktif, çözücü, nükleofil ve ayrılan grup bakımından SN1, SN2, E1 ve E2 tepkimelerini sınıflandırır. | |||||||||||||
9 | SN1, SN2, E1 ve E2 tepkimeleri için detaylı mekanizma verir | |||||||||||||
10 | Basit alkol ve eter tepkimeleri için mekanizma yazar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |