Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekoloji | BIY 108 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölümün araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekolojinin temel kavram ve kuramları paralelinde populasyon biyolojisi, ekosistem biyolojisi ve komunite biyolojisi alanlarında bilgi sahibi olma |
Dersin İçeriği | Tür, populasyon ve komunite düzeyinde canlıların birbirleri ve cansız çevreleri ile olan ilişkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekosistem ve ekosistemi oluşturan ögeleri öğrenme | Anlatım, | |
2 | Ekolojik temel kavramları öğrenme | Anlatım, | |
3 | Populasyon, ekosistem ve komunite biyolojisinin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini öğrenebilme | Anlatım, | |
4 | Günümüz dünyasının çevre sorunlarını öğrenme | Anlatım, | |
5 | Canlıların birbirleriyle ve çevresiyle olan ilişkilerini öğrenme | Anlatım, | |
6 | Peyzaj ekolojisini öğrenme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekolojinin Konusu ve kapsamı | |
2 | Ekolojide Temel Kuram ve Kavramlar | |
3 | Abiotik Faktörler (İklimsel) | |
4 | Abiotik Faktörler (İklimsel Olmayan) | |
5 | Edafik Faktörler | |
6 | Biotik Faktörler | |
7 | Komunite ve Tipleri | |
8 | Komunitelerin Özellikleri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Komunitedeki Değişimler (Süksesyon) | |
11 | Ekosistemin Ögeleri | |
12 | Ekosistemin İşlevsel Özellikleri | |
13 | Ekositemlerde Madde Döngüsü | |
14 | Peyzaj Ekolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Prof. Dr. Ahmet Kocataş, "Ekoloji ve Çevre Biyolojisi", Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 2. Eugene P. Odum ve Gary W. Barret, "Ekolojinin Temel İlkeleri (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kani Işık)", Palme Yayıncılık, Ankara, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekosistem ve ekosistemi oluşturan ögeleri öğrenme | |||||||||||||
2 | Ekolojik temel kavramları öğrenme | |||||||||||||
3 | Populasyon, ekosistem ve komunite biyolojisinin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini öğrenebilme | |||||||||||||
4 | Günümüz dünyasının çevre sorunlarını öğrenme | |||||||||||||
5 | Canlıların birbirleriyle ve çevresiyle olan ilişkilerini öğrenme | |||||||||||||
6 | Peyzaj ekolojisini öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |