Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Biyoteknolojisi BIY 434 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çevre korumada biyoteknolojinin önemini öğretmek.
Dersin İçeriği Çevre biyoteknolojisinde kullanılan temel yöntemler
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre problemlerini öğrenebilme Anlatım,
2 Çevre biyoteknolojisi kavramlarını öğrenebilme Anlatım,
3 Çevresel problemlerin azaltılmasında biyoteknolojinin önemini kavrayabilme Anlatım,
4 Çevresel problemlerde kullanılan biyoteknolojik yöntemleri ve katkılarını öğrenebilme Anlatım,
5 Arıtım, Biyodejenerasyon, filtreleme gibi önemli biyoteknolojik yöntemleri ve sonuçlarını kavrayabilme Anlatım,
6 Atık ürünlerin biyoteknolojik yöntemlerle tekrar kullanılır hale getirilmesi yöntemlerini kavrayabilme Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre Biyoteknolojisi Nedir?
2 Klasik Arıtım Yöntemleri ve Biyoteknoloji
3 Biyodegredasyon, Biyodönüşüm
4 Biyoremediasyon, Biyoakümülasyon
5 Fitoremediasyon
6 Atıksulardaki Ağır Metal İyonlarının Gideriminin Biyoteknolojik Temelleri
7 Metan Biyogaz Üretimi
8 Hidrojen Biyogaz Üretimi
9 Ara Sınav
10 Biyodizel Üretimi
11 Kompostlama
12 Biyokontrol Ajanları (insektisid ve herbisid)
13 Atık Gaz Arıtımının Biyoteknolojik Temelleri
14 Petrol Kirliliğinin Biyoteknolojik Arıtımı
Kaynaklar
Ders Notu Beyatlı, Y & Aslım, B. Çevre Biyoteknolojisi Ders Notları, Gazi Üniversitesi, 2004.
Ders Kaynakları 1. Alosman, M. S., Çevre Teknolojisi 1, Seç Yayın Dağıtım, İstanbul, 2002.
2.Recep, İ. Çevre Biyoteknolojisi, Değişim yayınları, Adapazarı, 2000.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Çevre problemlerini öğrenebilme
2 Çevre biyoteknolojisi kavramlarını öğrenebilme
3 Çevresel problemlerin azaltılmasında biyoteknolojinin önemini kavrayabilme
4 Çevresel problemlerde kullanılan biyoteknolojik yöntemleri ve katkılarını öğrenebilme
5 Arıtım, Biyodejenerasyon, filtreleme gibi önemli biyoteknolojik yöntemleri ve sonuçlarını kavrayabilme
6 Atık ürünlerin biyoteknolojik yöntemlerle tekrar kullanılır hale getirilmesi yöntemlerini kavrayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5