Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Planktonoloji BIY 421 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölümün Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fitoplankton ve zooplanktonun genel özellikleri, ekolojisi, araştırma, değerlendirme ve analiz yöntemleri hakkında yeterli ve gerekli donanıma sahip olma
Dersin İçeriği Fitoplankton ve zooplanktonların genel özellikleri, ekolojisi, araştırma, değerlendirme ve analiz yöntemleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Planktonoloji ile ilgili kavramları öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Planktonun pelajik hayata uyumunu, planktonda görülen mevsimsel değişimleri öğrenebilme Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Planktonun yatay ve dikey göç hareketlerini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
4 Planktonda bulunan canlı gruplarını ayırt edebilme, morfoloji ve fizyolojilerini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
5 Planktonun örneklenmesinde ve analizinde kullanılan yöntemleri öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
6 Planktonun besin zincirindeki yeri ve önemini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planktonoloji: Tanımı, Tarihçesi ve İlgi Alanları
2 Pelajik Ortama Uyum: Su Hareketleri ve Viskozite Farklılıkları
3 Planktonun Mevsimsel Değişimleri
4 Planktonun Yatay ve Dikey Göç Hareketleri
5 Fitoplankton: Genel Özellikleri ve Ekolojisi
6 Fitoplanktonda Bulunan Canlı Grupları (Cyanobacteria, Chlorophyta, Euglenophyta, Bacillariophyta)
7 Fitoplanktonda Bulunan Canlı Grupları (Chrysophyta, Chryptophyta, Heterokontophyta)
8 Zooplankton: Genel Özellikleri ve Ekolojisi
9 Zooplanktonda Bulunan Canlı Grupları (Rotifera)
10 Zooplanktonda Bulunan Canlı Grupları (Cladocera, Copepoda)
11 Fitoplankton-Zooplankton İlişkisi
12 Plankton Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri
13 Plankton Örnekleme Araçları, Plankton Çekimleri ve Sayım Yöntemleri
14 Plankton Analiz Yöntemleri: Yaş, Ağırlık, Kuru Ağırlık ve Kül Miktarı
Kaynaklar
Ders Notu Özel, İ., Planktonoloji-1, Ege Üniversitesi Yayınları, 7. Baskı, 2008.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Planktonoloji ile ilgili kavramları öğrenebilme
2 Planktonun pelajik hayata uyumunu, planktonda görülen mevsimsel değişimleri öğrenebilme
3 Planktonun yatay ve dikey göç hareketlerini öğrenebilme
4 Planktonda bulunan canlı gruplarını ayırt edebilme, morfoloji ve fizyolojilerini öğrenebilme
5 Planktonun örneklenmesinde ve analizinde kullanılan yöntemleri öğrenebilme
6 Planktonun besin zincirindeki yeri ve önemini öğrenebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5